اخبار و مقالات

نکاتی در مورد حلقه ازدواج

حلقه ازدواج

حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یا نامزدی در انگشت چهارم دست چپ یک نماد عاشقانه باستانی است. قدیمی‌ ترین باور این بود که رگ عشق، معروف به “رگ عشق”، از انگشت چهارم به سمت قلب جریان دارد. در این راستا، زوج‌ها حلقه را در این انگشت قرار می‌دادند تا عشق و علاقه خود را به همدیگر اثبات کنند.

اگرچه امروزه ما می‌دانیم که این باور صرفاً اسطوره‌ای بوده و رگ عشق وجود ندارد، اما همچنان در بسیاری از کشورها، انداختن حلقه در انگشت چهارم به عنوان نشانه عشق و وفاداری به همسر مشترک است. همچنین، در برخی کشورها مانند روسیه، کلمبیا و یونان، عروس و داماد حلقه را در دست راست خود می‌اندازند.

تاریخچه و معنی حلقه ازدواج

سنت خرید حلقه ازدواج به 4800 سال پیش، در دوران مصر باستان برمی‌گردد. در آن زمان، جنس حلقه‌های ازدواج از پاپیروس و نی بود. حلقه ازدواج برای زوج‌ها نماد تشکیل خانواده و متاهل بودن بود. به عبارت دیگر، انگشتر ازدواج نمادی از تعهد و وفاداری طرفین و نشان دهنده عشق و علاقه‌ی آنها به یکدیگر بود.

ممکن است سنت‌های دادن حلقه ازدواج در بین فرهنگ‌های مختلف متفاوت باشد، اما احساسات و معنای عشق در حلقه‌های عروسی در سراسر جهان یکسان است و همیشه این حلقه‌ها بین زوجین رد و بدل می‌شوند. وقتی شما با شریک خود پیمان می‌بندید و انگشتر عروسی را به دست هم می‌اندازید، عهدی بین شما بسته می‌شود که نشان می‌دهد شما باید تا ابدیت در کنار هم بمانید. بعضی زوج‌ها دوست دارند پیغامی روی انگشتر خود حک کنند تا عشقی که نسبت به همدیگر دارند را به یکدیگر نشان دهند.

چرا حلقه ازدواج به شکل دایره ای است؟

از زیبایی ظاهری حلقه ازدواج که بگذریم شکل یک حلقه ازدواج معنی خاصی دارد. این حلقه ها دایره های بی پایان هستند که هیچ آغاز و پایانی ندارد یعنی مانند عشق یک زوج به هم دیگر هرگز پایان نمی یابند.

موادی که در ساخت یک حلقه ازدواج استفاده می شود

استفاده از فلزات و سنگ‌های مختلف در طراحی انگشتر ازدواج برای زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، معنای مهمی دارد.

برای ساخت انگشترهای ازدواج از موادی مانند طلا، نقره و پلاتین استفاده می‌شود. این مواد بافت محکمی دارند و در مقابل شکستن مقاوم هستند. این نشان می‌دهد که عشق زوجین به یکدیگر بسیار قوی و محکم است. بسیاری از زوجین در انتخاب مواد ساخت انگشتر عروسی خود دقت می‌کنند. امروزه شیوه‌های متنوعی برای حلقه‌های ازدواج با الماس وجود دارد و این حلقه‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها بین زوجین شناخته می‌شوند. الماس به عنوان یک سنگ مقاوم شناخته شده است و نمادی از عشق قوی بین زوجین است.

چرا در گذشته مردان حلقه به دست نمی کردند؟

تا اواسط قرن 20 بیشتر زنان فقط حلقه به دست می کردند زیرا در گذشته زنان جزئی از دارایی همسرشان حساب می شدند و به همین خاطر حلقه به دست می کردند.

اولین مردمی که در تاریخ حلقه ازدواج استفاده می کردند مردم مصر بودند و حلقه ی ازدواج برای آنها نشانه ابدیت بود. حلقه به دست می کردند تا عشقان و ازدواجشتان پایدار بماند. بعد از مصریان، مسیحیان شروع به استفاده از حلقه کردند و بعد یونانیان باستان حلقه را به عنوان مظهر وفاداری به دست می کردند. در گذشته فقط خانم ها از حلقه استفاده می کردند و بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از مردان به دلیل دوری طولانی مدت از همسرشان شروع به استفاده از حلقه کردند که  به عنوان نشانه ای از متاهل بودن و وفاداری به همسر خود بود.

چرا حلقه ی ازدواج را در دست چپ  و انگشت چهارم می اندازند؟

  1. رگ عشق
    یونانیان باستان حلقه ی ازدواج را در دست چپ و انگشت چهارم می انداختن به این دلیل که بر این باور بودند که از انگشت چهارم رگی مستقیم به نام رگ عشق به قلب متصل می شود.
  2. استفاده کمتر از دست چپ
    برخی معتقدند انداختن حلقه به دست چپ و انگشت چهارم به این دلیل است که نسبت به سایر انگشت ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و حلقه برای این انگشت نسبت به سایر انگشت ها مناسب تر است.
  3. عقیده چینی ها نسبت به حلقه دردست چپ
    چینی ها دیدگاه دیگری درباره ی حلقه دارند. آن ها می گویند کف دست ها را رو به روی هم قرار دهید. بند دوم انگشت وسط را به هم بچسبانید و نوک چهارم انگشت دیگر را نیز به هم متصل کنید.

انگشت شست را جدا کنید که نماد والدین است. این انگشت ها جدا می شوند زیرا به معنای این است که والدین تا ابد در کنار ما نمی مانند.

پس از اتصال انگشت شست، انگشت اشاره را جدا کنید که نماد خواهرها و برادرهای ما هستند. این انگشت ها نیز جدا می شوند. و نشانه این است که خواهرها و برادرهای ما تشکیل خانواده می دهند و از ما جدا می شوند.

بعد از اتصال دوباره انگشت اشاره ، انگشت کوچک را جدا کنید این انگشت ها که نماد فرزندان ما هستند هم جدا می شوند. و نشان می دهند روزی فرزندان ما از ما جدا می شوند و مستقل زندگی می کنند.

بعداز اتصال انگشت کوچک، انگشت حلقه را جدا کنید، شما نمی توانید این انگشت ها را از هم جدا کنید به این دلیل که عشق زوجین به هم دیگر موجب می شود تا آخر عمر به هم متصل باشند.

بخاطر فرزندانتان حلقه به انگشت کنید

روانشناسان معتقدند که افرادی که در زندگی ازدواجی‌ شان با مشکلاتی روبرو هستند، به طور مقایسه با افرادی که رابطه ازدواجی‌ شان بدون مشکل است، ممکن است به عنوان والدینی که فراموشکارتر به حساب می‌ آیند. بنابراین، به خاطر فرزندانتان نیز مهم است که دورهمی و همبستگی زناشویی‌تان را محافظت کنید و رابطه ازدواجی‌تان را تقویت کنید.

ترتیب انداختن حلقه ی عروسی و حلقه ی نامزدی

تغییر پیشنهاد شده در مورد قرار دادن حلقه‌ ها در انگشتان دست، یک ترجیح شخصی است و به ذائقه هر زوج بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است حلقه نامزدی را در دست راست و حلقه عروسی را در دست چپ بیاندازند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دقیقاً برعکس عمل کنند.

همچنین، درباره جوش خوردن حلقه‌ها (به معنای اتصال حلقه عروسی به حلقه نامزدی)، این نیز یک سلیقه شخصی است و بستگی به ترجیحات زوج دارد. برخی افراد ممکن است دوست داشته باشند حلقه عروسی خود را به حلقه نامزدی متصل کنند، در حالی که دیگران ممکن است ترجیح دهند حلقه‌ها را جداگانه استفاده کنند.

مهم ترین نکته این است که نحوه قرار دادن حلقه‌ها در انگشتان دست و جوش خوردن یا عدم جوش خوردن آنها، تأثیری بر روابط زناشویی یا پایداری زوج ندارد. مهمترین مسئله در یک رابطه ازدواجی، احترام، همبستگی، صداقت و تعامل سالم بین زوجین است.

چگونه حلقه نامزدی مناسب انتخاب کنیم؟

برای خرید حلقه نیاز به مهارت خاصی ندارید، تنها اطلاعات کمی لازم است. هنگام خرید حلقه، باید به موارد خاصی مانند نگین حلقه، قاب حلقه، سایز حلقه و سایر جزئیات توجه کنید. همچنین، سلیقه همسرتان را در نظر بگیرید تا بفهمید آیا او طلای سفید یا طلایی را ترجیح می‌دهد و اگر نقره یا پلاتینیوم را دوست دارد.

طلای زرد به رنگ طلایی روشن است و پلاتینیوم یک جنس محکم است. بررسی کنید که همسرتان کدام را ترجیح می‌ دهد و براساس سلیقه‌ اش حلقه را خریداری کنید.

قاب نگین

قاب نگین جایی است که نگین حلقه در آن جا قرار می گیرد. و بیشتر جواهر سازارن به رنگ سفید در نظر می گیرند زیرا جلوه بهتری دارد.

سنگ حلقه

مهم ترین بخش انتخاب حلقه سنگ حلقه است بیشتر افراد اعتقاد دارند که هرچه سنگ حلقه بزرگتر باشد حلقه نمای قشنگ تری دارد. ولی ما باز هم به شما پیشنهاد می کنیم طبق سلیقه همسرتان انتخاب کنید.

چهار ویژگی سنگ حلقه عبارتند از:

  1. قیراط
  2. رنگ
  3. برش
  4. وضوح سنگ

شما می توانید از فروشنده درباره این چهار ویژگی سوال بپرسید.

تفاوت حلقه ی نامزدی و ازدواج

پیشتر معمول بود که حلقه نامزدی به عنوان نشانی از علاقه و پیشنهاد به عروس هدیه داده می‌شد. در طول مراسم عروسی، حلقه نامزدی بین عروس و داماد رد و بدل می‌کرد. در اغلب موارد، حلقه نامزدی تا زمان ازدواج در دست چپ قرار می‌ گرفت. و سپس به دست راست یا به طریق دلخواه شخصی به جعبه جواهرات منتقل می‌ شد. و در مواقع خاصی استفاده می‌ شد. ولی حلقه ازدواج یک حلقه دائمی است. و در تمام مراسم و در طول زندگی روزمره، آن را به صورت دائم در انگشت چهارم دست چپ استفاده می‌ کنند.

مدل های گوناگون حلقه ی ازدواج

یکی از مزایای خرید آنلاین جواهرات و حلقه‌ها این است که می‌توانید از تنوع طرح‌ها و مدل‌های مختلف برخوردار شوید. در اینترنت، گزینه‌های زیادی برای حلقه‌ها و جواهرات با طرح‌ها و سبک‌های متنوع وجود دارد. در صورتی که طرح دلخواه شما در فروشگاه آنلاین موجود نباشد، همچنان می‌توانید سفارش دهید تا طرح مورد نظرتان را بسازند. در این حالت، لازم است بودجه خود و سلیقه شخصیت طرف مقابلتان را در نظر بگیرید تا حلقه یا جواهری را انتخاب کنید که باعث رضایت شما و طرف مقابلتان شود.

انتخاب حلقه ازدواج سنتی و زیبا

یکی از مدل‌ های محبوب حلقه‌ های نامزدی، حلقه‌های نگین داربی نظیر با جواهرات الماس است که تمرکز زیادی را بر روی زیبایی و درخشندگی الماس جلب می‌کند. حلقه‌ های نگین دار مرکزی دارای سنگ اصلی هستند و به عنوان مدلی بسیار محبوب در حلقه‌های نامزدی شناخته می‌شوند.

در حالت سنتی‌ترین حلقه‌های نامزدی، برای نوار جواهر حلقه از یک مدل ساده فلزی استفاده می‌ شود. اما برای افزایش شیک‌تر بودن، بهتر است از مدل‌ های بست دار یا سبد دار استفاده کنید. اگر شما به دنبال جذابیت و درخشندگی بیشتر هستید، می‌توانید از ردیفی از الماس‌های ریز روی حلقه استفاده کنید.

بعضی از حلقه‌های نامزدی که تا به امروز مورد توجه زوج‌ها قرار گرفته‌اند، حلقه‌هایی با سنگ‌ های قیمتی و رنگارنگ هستند. شما می‌ توانید برای ابتکاری بیشتر در انتخاب حلقه نامزدی خود، از حلقه‌هایی با سنگ‌های قیمتی و رنگارنگ استفاده کنید و در روز عروسی خود، حلقه‌ای که مورد علاقه‌تان است را انتخاب کنید.

حلقه ی نامزدی یا نشان

سه مدل حلقه که دارای سنگ های قیمتی هستند و جایگزین خوبی برای حلقه های سنتی هستند.

1. شیک و خوش فرم

اگر میخواهید یک حلقه نامزدی پر زرق و برق داشته باشید، می‌توانید یکی از حلقه‌ های نامزدی را انتخاب کنید که دارای الماس‌ های بزرگتر و یا ردیفی از الماس‌ های زرق و برق روی نوار حلقه قرار گرفته باشد. علاوه بر این، حلقه‌ های هالو نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند. زیرا دور الماس مرکزی یک دایره‌ای از الماس‌ های ریز قرار گرفته است که هم الماس مرکزی را بزرگتر و هم ظاهر آن را پر زرق و برق تر نشان می‌ دهد. در حالت کلی، حلقه‌ های پر زرق و برق اغلب بیشترین محبوبیت را دارند.

2. عاشق طبیعت

اگر مخاطب شما عاشق طبیعت است، می‌ توانید یک حلقه را انتخاب کنید که عناصر طبیعت را در خود به‌ خوبی نمایش می‌ دهد. برگ، انگور و گل‌ ها مثال‌ هایی می باشد که در این حلقه می‌ تواند وجود داشته باشند و این امر می‌ تواند بهترین گزینه برای مخاطب شما باشد.

اما اگر مخاطب شما یک زن فعال و پرانرژی است، میتوانید یک حلقه‌ ی دیگر را انتخاب کنید. یک حلقه با الماس در گودی می‌ تواند جذاب باشد یا یک حلقه‌ ی فلزی نازک با الماس درون آن برای محافظت بیشتر وجود داشته باشد. این انتخاب می‌ تواند یک انتخاب عالی برای مخاطب شما باشد.

3. رمانتیک، عاشقانه

اگر شریک شما همه چیز را عاشقانه دوست دارد حلقه ای که تزئینات ریز و سنگ های ریز و طوماری شکل و یا پیچیده و خوش فرم  هستند انتخاب کنید.

و یا اگر شریک شما عاشق وسایل قدیمی وعتیقه است می توانید حلقه ای عتیقه انتخاب کنید. بسیاری از سایت ها حلقه های عتیقه متفاوت دارند که معمولا همیشه به روز می شوند.

چند نکته درباره ی جنس حلقه ازدواج

برای انتخاب حلقه ازدواج خود، می‌توانید جنس حلقه را به طور مرغوب انتخاب کنید. نقره با گذشت زمان و برخورد با اشیا ممکن است تغییر رنگ دهد و درخشندگی و زیبایی خود را از دست بدهد. در عین حال، پلاتین از فلزات باارزش جهان است، اما نسبت به سایر فلزات واکنش‌پذیری کمتری دارد و قیمت بالایی دارد که برای بسیاری از افراد قابل خریداری نیست.

اما طلا با واکنش‌پذیری کمتر، درخشندگی و زیبایی بالاتری برخوردار است. از گذشته تا به امروز، طلا رایج‌ترین فلز در صنعت جواهرسازی است و به دلیل ماندگاری بالا، بهترین انتخاب برای حلقه نامزدی و ازدواج محسوب می‌شود. طلا، مانند نقره، تغییر رنگ نمی‌دهد و قیمتی کمتر از پلاتین دارد، اما تهیه آن برای همه افراد امکان‌پذیر است.

چند نکته برای انتخاب و نگهداری حلقه ازدواج

در حالت کلی، این متن تاکید می‌کند که رابطه زوجین در قالب یک حلقه ازدواج دایره‌ای است. به منظور رعایت آسایش و همدلی در رابطه، توصیه می‌شود با توجه به بودجه خود، خرید کنند. اگر تصمیم می‌گیرید یک انگشتر نگین دار خریداری کنید، مطمئن شوید که نگین‌ها بر روی انگشتر سوار شده باشند تا از انگشتر جدا نشوند.

یک نکته دیگر این است که باید احتمال افزایش وزن خود پس از ازدواج را در نظر بگیرید. بهتر است اندازه حلقه را نیم سایز بزرگتر انتخاب کنید تا در صورت افزایش وزن، مشکلی بوجود نیاید. همچنین، رنگ پوست شما تأثیر زیادی در ظاهر و زیبایی حلقه دارد. باید حلقه را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست شما تیره است، از طلای زرد و اگر پوست شما روشن است، بهتر است از طلای سفید استفاده کنید. همچنین، اگر انگشت شما باریک و کشیده است، سعی کنید حلقه‌ای درشت و پر نگین انتخاب نکنید زیرا در دست شما زیبا به نظر نخواهد رسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *