اخبار و مقالات

تک پوش طلا

تک پوش

تک پوش طلا

الگوها و طرح‌ های متنوعی در طراحی و تولید زیورآلات وجود دارند. یکی از انواع زیورآلات الگوهای تک پوش طلا است که نسبت به زیورآلات معمولی، ضخیم‌تر و پهن‌تر است. این الگو فقط به صورت تک و یا تنها استفاده می‌شود. تک پوش‌های طلا، برای خانم‌هایی که به زیورآلات پهن علاقه دارند، مناسب هستند و در اشکال، طرح‌ها و عیارهای متنوعی وجود دارند.

استفاده از تک پوش طلا به علت افزایش نرخ طلا و همچنین تمایل افراد به زیورآلات سبک و نازک، در حال حاضر کمتر مشاهده می‌شود. در گذشته، بر روی تک پوش‌ها از نمادهای خاصی استفاده می‌شد که نشان‌دهنده اعتقادات مذهبی و قومی بودند و از نسل به نسل منتقل می‌شدند. اکنون در این مقاله، قصد داریم به بررسی زیورآلات و انواع تک پوش طلا بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع مدل النگو تک پوش طلا

تک‌پوش‌ ها، که به آن ها تک دست هم می‌ گویند، دارای تنوع بسیاری هستند و شما می‌ توانید الگوی تـک پـوش طلا را که با توجه به بودجه و سلیقه خودتان مناسب است، انتخاب کنید. در ادامه، به معرفی انواع مدل‌ های الگوی تک پوش طلا می‌پردازیم.

تک‌ پوش طلا مفتولی

تک پوش مدل مفتولی، ظاهری سنگین و قدرتمند دارد، اما وزن خاصی ندارد. این نوع تک پوش‌ها معمولاً شبیه به الگوهای مفتولی هستند و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. در مقایسه با سایر الگوهای تک پوش طلا، این مدل معمولاً قیمتی پایین‌تر دارد.
النگو تک ‌پوش طلا دامله

تـک‌ پوش مدل دامله، دارای حالتی منحنی و متمایل است که قسمت منحنی آن باعث مقاومت بیشتر نسبت به سایر مدل‌های زیورآلات می‌شود. مدل‌های دامله به دلیل وزن سبک و توخالی بودن، قیمتی کمتر نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

تک پوش

تک پوش

تک‌ پوش امارتی

تک پـوش مدل پهنای زیاد، بیشترین ترجیح خانم‌های ایرانی را دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است. این مدل، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است و در هر شرایط و محیطی، از جمله مهمانی یا استفاده روزمره، کاربرد دارد. تک پوش امارتی معمولاً دارای وزن و قیمت بالایی است.

نکاتی مهم در هنگام خرید النگو تک پوش طلا

با استفاده از راهنمای خرید الگوی تک پوش طلا، می‌توانید خریدی مناسب و رضایت‌بخش را تجربه کنید. در ادامه، نکات مهمی را برای شما در هنگام خرید این اکسسوری بیان خواهیم کرد.

اندازه مناسب النگو پهن تک ‌پوش طلا

تک پوش‌ها امکان تغییر سایز ندارند و برای استفاده مناسب از تـک پوش، باید دقت کرد که نه بسیار گشاد باشد که از دست بیفتد و نه بسیار تنگ باشد که به دست بچسبد. اگر تک پوش اندازه دست شما کوچکتر باشد، ممکن است شکسته یا خم شود و در برخی شرایط می‌تواند زخم و خراش ایجاد کند. با انتخاب تک پوشی که به اندازه دست شما متناسب است، به راحتی می‌توانید آن را برداشت کنید و همچنین جلوگیری از شکستن تک پوش را تضمین می‌کنید. موقعیت استفاده تک پوش‌ها هم برای مجالس رسمی و مهمانی‌ها و هم برای استفاده روزمره مناسب هستند. برای استفاده روزانه بهتر از تک‌ پوش‌ها بدون سنگ یا نگین استفاده کنید. اما اگر قصد دارید برای رفتن به یک مراسم خاص تـک پـوش بخرید بهتر است از مدل‌های پرزرق و برق و نگین‌دار استفاده نمایید.

توجه به اصالت طلا

با پیشرفت صنعت در جهان بعضی افراد سودجو طلاهای تقلبی را وارد بازار کرده و به جای طلا اصل می‌فروشند. اگر چه تشخیص طلا اصل از تقلبی کار ساده ای نیست ولی شما با خرید از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور، با خیالی آسوده از اصالت طلا و جواهر خرید نمایید.

تناسب رنگ پوست با تک پـوش طلا

یکی از موارد مهم در خرید النگو پهن تک‌ پوش طلا توجه به رنگ پوست است. همانطور که قبلا بیان کردیم افراد رنگ پوست متفاوتی دارند.

خانم‌هایی که رنگ پوست گرمی دارند ، تک پوش زرد مناسب آن‌ها خواهد بود اما افرادی که رنگ پوست سردی دارند بهتر است طلای سفید رنگ را انتخاب نمایند. افرادی با رنگ پوست خنثی هر نوع رنگ طلا زیبایی خاص خود را به آن ها خواهد بخشید.

تناسب فرم مچ دست با تـک پوش

اینکه تک پوش چه اندازه‌‌ای بردارید می‌توانید مطابق سلیقه خودتان باشد. ولی بهتر است اگر مچ دست باریک دارید به سراغ تک پوش‌ها ظریف بروید و اگر مچ دست نسبتا پهن دارید بهتر است به سراغ تک پوش‌های پهن بروید.

عوامل موثر بر قیمت تک پوش طلا

قیمت نهایی طلایی که قصد خرید آن را داریم، از طریق فرمول (قیمت لحظه‌ای طلا * وزن تک دست طلا+ اجرت ساخت + سود فروشنده + مالیات = قیمت تک دست طلا 18 عیار) بدست می آید.
بعد از آنکه مدل دلخواه خود را انتخاب کردید، وزن النگو تک پـوش طلا، اجرت ساخت، سود فروشنده و مالیات و ارزش افزوده آن به صورت کاملا شفاف و طبق قیمت روز محاسبه می شود. همانطور که می دانید تغییرات لحظه ای بازار طلا بر نوسانات قیمت نیز موثر است. در نتیجه می تواند بر گران تر شدن طلا نیز اثر بگذارد. در نهایت پیشنهاد می کنیم النگو تک پوش طلایی را انتخاب کنید که وزن کمتری داشته باشد.

تک پوش

تک پوش

مزیت های خرید تک پـوش طلا

تک پوش‌ها به دلیل اینکه به صورت تکی استفاده می‌شوند نیاز به خرید چندین النگو و یا استفاده از تعدادی النگو در کنار یکدیگر ندارند. این زیورآلات به تنهایی زیبایی و جذابیت خود را حفظ می کند. در ذیل مهمترین مزایای خرید این زیورآلات را بیان خواهیم کرد.

مقاومتی بیشتر تک‌پوش‌ها به دلیل پهنای بیشتر مقاومت بهتری نسبت به بقیه النگوها دارند. این زیورآلات به سادگی شکسته و یا تغییر حالت نمی‌دهند.

اجرت ساخت کمتر

طلافروشان با توجه به طلا ساخته شده و مقدار زمانی که صرف آن می کنند هزینه ای از خریدار می‌گیرند که به آن اجرت گفته می‌شود. النگو تک‌پوش به علت سنگینی اجرت کمتری نسبت به النگوهای دیگر دارد ولی با توجه به طرح و نقش آن ممکن است هزینه اجرت تغییرکند.

عیار طلا

عیار یعنی اندازه گیری طلا خالص بکار رفته در ساخت انواع زیورآلات. در ساخت النگو پهن تک ‌پوش طلا طلا 18 عیار و یا 24 عیار به کار می‌رود. اما معمولا عیار 18 به دلیل استحکام بیشتر و اقتصادی بودن مناسبتر از عیار 24 است. اگر مایلید در مورد عیارسنجی طلا بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

مناسب برای سرمایه گذاری

با توجه به اجرت ساخت پایین تک پوش ها بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری هستند. بدین ترتیب در زمان فروش آن نیز از قیمت طلای شما کقدار بسیار کمی کاسته خواهد شد.

تـک پوش را در دست راست یا چپ بیاندازیم؟

یکی از مسائلی که دغدغه بسیاری از خانم ها است این است که نمی‌دانند النگو و یا تک پوش را در کدام دست بیاندازند. تک پوش طلا نیز درست مانند انواع النگو می تواند در دست راست و یا چپ قرار گیرد.

اما اگر شما از جمله افرادی هستید که در دست چپ خود از ساعت و یا دستبند استفاده می‌کنید بهتر است تک پوش را در دست راست بیاندازید. همچنین برای جلوگیری از هرگونه آسیب و صدمه بهتر است افراد راست دست تک پوش را در دست چپ و افراد چپ دست این زیورآلات را در دست راست خود استفاده نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *