اخبار و مقالات

انگشتر طلا زنانه

انگشتر طلا زنانه

شناخت مدل‌ های گوناگون انگشتر طلا زنانه به شما در خرید یا برای هدیه طلا کمک می کند . در سال های اخیر زنان و مردان از انگشتر به عنوان وسیله زینتی به کار می برند .

انگشتر طلا زنانه

جالب این است بدانید که انگشتر نمادین‌ ترین طلا و جواهر می باشد که پوشیدن آن در هر یک از انگشتانتان می‌ تواند مفهوم خاصی داشته باشد . همچنین در دوران باستان از انگشتر برای مهر یا نمایش قدرت هم به کار برده می شود . در زمان خرید انگشتر زنانه بایستی به همه بخش های آن توجه نمایید . به این منظور که صرفا ظاهر و طرح انگشتر نباید برایتان مهم باشد . پایه سنگی که روی آن قرار داد شده است و رنگ آن نیز مهم می باشد .

 رنگ انگشتر طلا

انگشتر طلا زنانه و حلقه طلا تنوع زیادی دارند . در حال حاضر طلا در رنگ های گوناگونی ساخته می شوند اما همچنان نیز پر طرفدار ترین رنگ طلا طلای سفید و زرد می باشند . طلا سفید در زمان خرید طلا گران تر است ولی در زمان فروش طلا ارزان تر می باشد . هر چند میزان طلای آنها یکسان است و فرق زیادی ندارد . انگشتر طلا هم در زنان و هم ‌در مردان کاربرد دارد . انگشتر طلا نیز همانند سایر مصنوعات طلا از مدلهای مختلفی مشتمل بر انگشتر طلا تک نگین ، انگشتر طلا بدون نگین ، انگشتر طلا با سنگ طبیعی ، انگشتر طلا بدون سنگ طبیعی و… برخوردار می باشد .

برای انتخاب انگشتر زنانه  مورد نظر خود بایستی از علاقه و سلیقه خود آگاه باشید . تشخیص کیفیت طلا توسط کارشناسان فعال صنف طلا و جواهر و کارشناسان اتحادیه طلا و جواهر مشخص می گردد . در نتیجه نیاز است از کسی طلا خریداری کنید که به او اعتماد کافی دارید

سایز انگشتر طلا زنانه

جهت خرید طلا بخصوص یک انگشتر طلا ابتدا بایستی از سایز انگشتتان اطلاع داشته باشید تا بتوانید انگشتر طلای مناسب خود را بیابید و آن را خریداری نمایید . از خرید انگشتر طلای تنگ یا گشاد پرهیز کنید . با این کار از زیبایی انگشتر طلا شما کم نمی شود و نیازی به کوچک کردن سایز انگشتر نیست .

انگشتر طرح رینگ ( Band )

انگشتر مدل بندی از نامش مشخص می باشد یک نوار ساده است که همه بخش‌ های آن یک اندازه و عرض و پهنا دارد . این انگشتر را با نام رینگ هم در ایران می‌ شناسیم که معمولا برای حلقه‌ ازدواج و نامزدی از آن به کار برده می شود . رینگ را میتوان به طور کامل از طلا درست کرد یا سرتاسر انگشتر با سنگ‌ های قیمتی و الماس پوشش داد . انگشترهای مدل بند از مدل‌ های بسیار ساده تا لوکس و گرانبها در بازار موجود می باشند و هر تیپ و سلیقه‌ ای را پوشش می‌ دهد . برای اینکه انتخاب خاصی برای مراسم های رسمی داشته باشید می توانید از طرح ابدیت استفاده کنید

انگشتر طرح سولیتر ( Solitaire )

هنگامی که یک الماس یا سنگ قیمتی با هر شکل و اندازه‌ ای بر یک انگشتر طلا یا پلاتین قرار می‌ گیرد آن را سولیتر می‌ گویند . سولیتر را نام‌ های تک سنگ ، انگشتر یک الماسی و یا انگشتر تک الماس نیز می‌ شناسند . البته بایستی بدانید که این اصطلاح به طور کامل برای تمام جواهرات تک‌ الماسی کاربرد دارد . یعنی ممکن است مصنوع طلا ، گردنبند ، گوشواره یا حتی جواهرات مردانه باشد . در حالت کلی سولیتر به جواهری می گویند که تنها یک قطعه الماس روی خود داشته باشد . انگشترهای سولیتر بسیار شیک و لوکس هستند و با هر لباس و تیپی که آن ها را ست کنید جلوه و درخشش خاص خود را دارند .

انگشتر تک تاش

تک تاش یا سولیتر در لغت به معنای تک و منفرد می باشد و ارتباط این نام با انگشتر هم به این علت است که یک نگین تک روی حلقه انگشتر خودنمایی می‌ نماید.

انگشتر طلا زنانه خوشه‌ ای ( Cluster )

این انگشترها از چندین سنگ در شکل‌ ه ا، رنگ‌ ها و اندازه‌ های گوناگون تشکیل شده است . این مدل حلقه را نمیتوانید با هر لباسی ست کرد . انگشتر خوشه‌ ای برای استفاده روزمره هم گزینه خوبی نمی باشد و هدف اصلی از طراحی و ساخت آن استفاده در مناسبت های خاص است .

انگشتر Halo

انگشتر طلا زنانه هاله‌ ای حدودا شبیه حلقه‌ های خوشه‌ ‎ای می باشند یعنی از تعداد زیادی سنگ در سایزهای گوناگون تشکیل شده است . با این تفاوت که یک سنگ مرکزی دارند که بیشتر تمرکز انگشتر روی آن گذاشته شده است . در سال‌ های اخیر معمولا زوج‌ ها اقدام به خرید این انگشتر به عنوان حلقه نامزدی می‌ کنند . انگشتر هاله‌ ای را می‌ توان برای مناسب‌ت های رسمی و غیر رسمی به کار برد و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد و همه چیز به رنگ و اندازه سنگ‌ ها بستگی دارد .

انگشتر زنانه کوکتل ( Cocktail )

انگشتر کوکتل مناسب خانم‌ هایی می باشد که سنگ‌ های بزرگ را بسیار دوست دارند . این تیپ انگشتر در دهه ۱۹۳۰ میلادی برای اولین بار طراحی و روانه بازار شد و ویژه کوکتل پارتی بود . ولی در حال حاضر زنانی که می‌ خواهند دست‌ و دلبازی و ولخرج بودن خود را نمایش دهند از این تیپ انگشتر به کار می روند .

انگشتر سنگ ماه تولد ( Birthstone )

همینطور که از نامش مشخص است این انگشتر سنگ ماه تولد کسانی است که از آن به کار می برند . بعضی از ماه‌ های تولد تنها یک سنگ دارند و برخی دیگر چندین سنگ گوناگون را شامل می‌ شوند . شما با آگاهی از سنگ ماه تولد خود می‌ توانید مناسب‌ ترین حلقه را برای خود خریداری نمایید .

انگشتر های مدرن ( Contemporary )

این مدل انگشتر ها طراحی مشخصی ندارند و مطابق با سلیقه طراح و خریدار ساخته و پرداخته می‌ شوند . شما می‌ توانید طرح مورد نظر خود را به طراحان جواهرات دستساز بدهید تا یک انگشتر شخصی‌ سازی شده و مدرن برای شما بسازد .

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *