اخبار و مقالات

ویژگی های انواع انگشتر مردانه

خرید انگشتر طلا مردانه

انگشتر مردانه خوب و در شان شما چه ویژگی‌ هایی دارد!

انگشتر طلا مردانه از جمله جواهراتی می باشد که در میان طیف وسیع آقایان طرفداران بسیاری داشته و در صورتی که با یک نگین جواهراتی خاص همراه گردد. ارزش و اعتبار والایی را به خود میگیرد. اگر می‌خواهید با دانش کافی، انتخابی جذاب و منحصر به فرد داشته باشید، پیشنهاد می‌ کنم تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمائید، زیرا نه تنها تنوع انگشتر طلا مردانه بسیار زیاد می باشد، بلکه بر حسب نوع نگین، مدل و طرح نقش بسته روی رکاب، بازه قیمتی متفاوتی را شامل می گردد. در این مقاله، ما درصدد آنیم علاوه بر ارائه توضیح اجمالی درباره تاریخچه انگشتر مردانه، به معرفی مهم‌ ترین نگین‌ ها و طرح‌های انگشتر مردانه پرداخته و تمام فاکتورهایی که می‌تواند در خرید یک انگشتر طلا مردانه خوب مؤثر است را بررسی نمائیم.

انگشتر  طلا مردانه

در گذر ایام، مردان به دلایل متعددی، چون: ثروت، امتیاز و وضعیت تأهل از انگشترهای مختلف استفاده می کردند؛ انگشترهایی که به دست کردن آن در هر انگشت، نشانه‌ای خاص به همراه دارد و طبعاً  در بعضی مواقع، جهت امری خاص به کار گرفته می شود. برای مثال از گذشته تا کنون، انگشت کوچک مخصوص انگشترهای نشان و برای مهر کردن اسناد قانونی و رسمی استفاده می شد، در حالی که انگشتر جای گرفته در انگشت حلقه، از دیرباز برای نمایش نشان ازدواج می باشد.

انواع نگین‌ های جواهراتی انگشتر مردانه

نگین‌های جواهراتی، بیانگر جلوه‌ای از شخصیت می باشند و در دست هر فرد متناسب با نوع انگشت و رنگ پوست شخص، نمایی تمام عیار از خود نشان می دهند. در این بخش، مهم‌ترین و مرسوم‌ترین سنگ‌هایی که به عنوان نگین جواهراتی انگشتر مردانه از آن ها استفاده می شود را معرفی می کنیم:

عقیق

عقیق سنگی نیمه شفاف و جذاب می باشد که در اکثر قریب به اتفاق انگشترهای مردانه به واسطه خواص گوناگون و بسیارش از نظر علمی و روایی استفاده می گردد، تا جایی که انگشتر عقیق مردانه رقیب جدی برای سایر انگشترهای مردانه به شمار می آید. جایگاه والای این سری از انگشترها، جدای خواص آن، به طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این سنگ طبیعی نیز مربوط می شود.

خرید انگشتر طلا مردانه

توپاز

توپاز یکی دیگر از نگین‌های متعارف در نگین‌های انگشتر طلا مردانه می باشد. که در ۴ رده کلکسیونی (AAAA)، عالی (AAA)، خیلی خوب (AA) و خوب (A) دسته‌بندی می گردد و گونه‌های متنوع آن، در بازه رنگی وسیعی از بی‌رنگ تا قهوه‌ ای با سایه‌ های طلایی و زرد، آبی، صورتی مایل به قرمز، بنفش با یا بدون سایه‌ های قهوه‌ ای و سبز دیده می شود. همین تنوع رنگی در کنار میزان سختی مناسب و شفافیت بالای این نگین، باعث محبوبیت این گوهردر میان بسیاری از علاقه‌ مندان به نگین‌ های جواهراتی گردیده.

یاقوت

یاقوت نیز در رده سخت‌ترین نگین‌هایی می باشد که در ساخت جواهرات و نگین‌ های انگشتر طلا مردانه از آن استفاده می شود. مهم‌ترین رنگ‌ های این نگین در بازار جواهرات، رنگ قرمز (خون کبوتری)، آبی کبود (آبی گل ذرتی) و زرد (زرد طلایی) می باشد که به دلیل زیبایی‌های بصری و خواص بی‌ شائبه‌ اش، بالاترین قیمت‌ ها را در خانواده یاقوت‌ ها دارا می باشد.

فیروزه

فیروزه سنگی زنده می باشد که باور ثروت و وفاداری در آن نهفته. این نگین که فاکتورهای گوناگون چون: رنگ، ناخالصی‌های موجود در بافت سنگ، معدن و همین طور بهسازی در میزان قیمت آن اهمیت بسیاری را دارا می باشد، چاکراها را متعادل ساخته و باعث ایجاد ثبات در نوسانات خلقی می گردد. بر اساس همین دلایل می‌توان گفت فیروزه از جمله نگین‌های جذابی می باشد که بسیاری از آقایان را علاقه‌مند خود ساخته و به عنوان یک سنگ کلکسیونی می‌ تواند استفاده شود.

زمرد

زمرد نیز از جذاب‌ترین نگین‌های جواهراتی رنگی انگشتر مردانه می باشد که بهترین رنگ آن، سبز مایل به آبی تا سبز خالص با اشباع رنگی قوی می باشد. رنگی که محصول حضور مقادیر کم کروم و وانادیوم در ترکیب شیمیایی سنگ و رنگ، شفافیت، میزان و طرح ناخالصی‌ ها، درز و شکاف‌ ها و …، از فاکتورهای مهم ارزشگذاری آن به حساب می آید.

انواع رکاب انگشتر طلا مردانه

جنس رکاب انگشتر مردانه در انتخاب انگشتری مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی از آلیاژهای مختلفی برای ساخت رکاب انگشتر مردانه استفاده می شود، از پلاتین گرفته تا نقره. اما بهترین آلیاژ برای ساخت رکاب انگشتر مردانه، آلیاژ نقره می باشد که حداقل ۴۵۰۰ سال از به‌ کارگیری آن در ساخت انگشتر گذشته است.

بهترین نقره‌ای که طی سال‌های متمادی در ساخت رکاب انگشترها مورد استفاده قرار گرفته، نقره با عیار ۹۵ درصد می باشد. که به میزان قابل توجهی نسبت به طلا ارزان‌ تر و در عین حال علاوه بر داشتن رنگ و درخششی مانند طلای سفید، قابلیت چکش خواری مناسبی هم داشته و می‌ تواند در رده فلزات قوی جا خشک کند.

در ساخت انگشتر مردانه، مدل‌ ها و طرح‌ های متنوعی وجود دارد که رکاب‌سازان برای خلق هر یک از آن ها شیوه‌ های مختلفی را به کار گرفته اند. انواع مدل‌ هایی که در ساخت انگشتر مردانه مورد استفاده رکاب‌ سازان قرار گرفته، ۵ مدل فیلی، صفوی، شیرازی، حلقه و چنگ می باشد که هر یک در شکل و شیوه‌ای خاص طراحی شده اند.

خرید انگشتر طلا مردانه

مدل صفوی و فیلی

از میان این مدل‌ ها دو مدل صفوی و فیلی حدود ۸۰ درصد از انواع رکاب‌ها را از آنِ خود ساخته‌ اند، در حالی که مدل‌ های چنگ و شیرازی تنها۲۰ درصد از سری مدل‌ های انگشتر مردانه را در بر می گیرند.

انتخاب هر یک از این مدل‌ ها برای نمایش جلوه یک انگشتر، وابسته به شکل و بلندای انگشتان دست آقایان می باشد. برای مثال بسیاری از آقایان علاقه‌ مند به پوشیدن مدل‌ های فیلی می باشند، چرا که دستان آنها بزرگ و انگشترهای پهن نمای جذاب‌تری به دستان آنها می دهد یا اینکه انگشت‌های بلندی دارند که انگشترهای پهن می‌تواند مکمل خوبی برای انگشتان آنها باشند.

البته در این میان، برخی افراد نیز علاقه‌ مند به رکاب‌های صفوی با نگین‌ های درشت هستند، زیرا بندهای انگشتانشان درشت می باشد و علاقه‌مندند با نگین‌های بزرگ و گرد، بندهای پهن انگشت خود را  پنهان کنند. علاوه بر مدل، طرح‌ پیاده شده روی رکاب‌ ها همراه با تزییناتی چون مخراج کاری و آبکاری نیز در خرید یک انگشتر طلا مردانه خوب بسیار حائز اهمیت می باشند. به عنوان مثال طرح‌ های بسیاری موجود است که متناسب با نوع نگین و نوع مدل روی رکاب‌های مختلف پیاده می گردد. طرح‌ هایی که هر یک به نوبه خود نشانگر جاذبه‌ ای از معماری‌ های کهن این سرزمین بوده و جلوه‌ ای خاص به جواهرات می دهند.

فاکتورهای ارزش‌ گذاری انگشتر طلا مردانه

عوامل متعددی برای ارزش‌گذاری یک انگشتر طلا مردانه حائز اهمیت می باشد؛ عواملی چون: نوع نگین، اصالت نگین، رنگ نگین، ابعاد نگین، معدن نگین، جنس رکاب، مدل رکاب، طرح رکاب و… که هر یک به نوعی می‌تواند در میزان قیمت انگشتر طلا مردانه مؤثر می باشند.

نگین

همان‌طور که گفتیم نگین‌های متنوعی در بازار جواهرات موجود هستند از زمرد گرفته تا عقیق که میزان قیمت هر یک از آنها بر حسب کیفیت نگین، اصالت آن، رنگ طبیعی، ابعاد آن و معدنی که نگین از آن استخراج گردیده، جایگاه و اعتبار متفاوتی به خود گرفته است.

برای مثال نگین زمرد کلمبیا که رنگ سبز طبیعی داشته و ابعاد آن به نسبت بزرگ باشد، بسیار با ارزش است. درست همانند نگین‌ های یاقوت که در صورت اصالت و طبیعی بودن، جایگاه و ارزش والایی داشته و انگشترهای مزین شده به آن ها را را می‌ توان در رده انگشترهای خاص به حساب آورد.

سخن آخر

همان‌ طور که اشاره شد در خرید انگشتر مردانه خوب و با کیفیت لازم است به فاکتورها و عوامل متعددی توجه گردد؛ فاکتورهایی چون نگین و رکاب که هر یک در تعیین قیمت و ارزانی یا گرانی انگشتر مردانه مؤثر می باشند. پس بهتر است برای خرید انگشتر مردانه، به فروشگاهی مراجعه کنید که علاوه بر مشاوره کافی و لازم در انتخاب نگین و رکاب مناسب، اطلاعات کافی و کارآمدی را در حوزه پاکسازی نگین‌ ها، نگین‌ های کلکسیونی، انواع نگین‌ ها و… در اختیار شما قرار دهد و آثار و محصولاتش را با ضمانت و شناسنامه معتبر در اختیار مشتریان خود بگذارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *