اخبار و مقالات

نکات مهم در مورد خرید طلای کودک

طلای کودک

نکات مهم در زمینه خرید طلای کودک

یکی از هدیه‌ های بسیار محبوب برای تولد کودکان و نوزادان، خرید طلا است. خرید هدیه طلای کودک، به خصوص برای خانواده و دوستان آنان، بسیار لذت‌بخش است. قبل از اقدام به خرید طلا برای کودکان و نوزادان، حتما باید با برخی نکات مهم آشنا شوید. خرید طلا برای کودکان و نوزادان با خرید طلا برای بزرگسالان و نحوه نگهداری آنها، تفاوت‌های زیادی دارد. شکل، جنس و تناسب هدیه طلا با سن، جنسیت و اندام کودکان و نوزادان، و همچنین در نظر گرفتن حساسیت‌های آنان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید طلا برای کودکان و نوزادان، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری برای آن‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از والدین، از لحظه تولد فرزند کوچک خود، نگران آینده او هستند و به دنبال راهی می‌گردند که بتوانند آینده او را تضمین کنند. خرید طلا برای کودکان و نوزادان، علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به آنان می‌بخشد، یک سرمایه‌گذاری قابل اعتماد برای آینده آنان است.

اهداف والدین در خرید طلا کودک و نوزاد

سرمایه گذاری

اولین هدف خرید طلا برای کودکان و خردسالان، سرمایه گذاری برای آینده فرزند محسوب می شود.

زیبایی و جذابیت

هدف دوم از خرید طلا، حس زیبایی و آراستگی کودک و نوزاد است.

هدیه مناسب

سومین هدف از خرید طلا کودک و نوزاد، مناسب و خاص بودن خرید طلا بعنوان هدیه است.

خرید طلا برای کودک و نوزاد

خرید طلا برای تولد نوزاد و کودکان، به شدت رایج است. هنگامی که یک نوزاد متولد می‌شود، اقوام نزدیک به دیدن او می‌روند و به او هدایای طلا می‌آورند. اما خرید طلا برای نوزادان و کودکان امری ساده نیست و حتماً باید قبل از خرید، با نکات مهم خرید طلا برای کودکان آشنا شوید. برای یک خرید ایده‌آل، باید به نکاتی مانند سن، اندام، حساسیت پوستی و نوع طلا مناسب برای کودک توجه کنید.

طلای کودک

طلای کودک

برخی از مهم ترین موارد خرید طلا کودک عبارتند از

قبل از خرید طلا به عنوان هدیه، باید به سن نوزاد و کودک توجه کنید. اگر قصد خرید طلا برای کودکی کوچکتر از ۵ سال را دارید، بهتر است از خرید انگشتر یا پلاک گردن خودداری کنید. به دلیل اینکه این زیورآلات ممکن است طولانی نباشند و کودکان نتوانند به خوبی از آنها مراقبت کنند، احتمال بلعیده شدن و خفگی وجود دارد.

بنابراین، بهتر است برای این کودکان، گوشواره طلا یا دستبند طلا را انتخاب کنید. اما برای کودکان بالای ۵ سال، خرید طلا بسیار ساده است و محدودیتی در انتخاب ندارید. در زمان خرید طلا، به دنبال طلاهایی با طراحی جذاب برای کودک می‌گردید. در انتخاب طرح، به جذابیت و متناسب بودن با سن کودک نیز توجه کنید.

توجه به ساختار طلا ، نحوه بسته شدن و نوع قفل در خرید طلا

در هنگام خرید طلا برای کودکان و نوجوانان، توجه کنید که طلایی که انتخاب می‌ کنید، ساختار پیچیده‌ ای نداشته باشد. به عبارت دیگر، طلا را به صورت ساده و سبک انتخاب کنید. یک نکته دیگر که باید در خرید طلا برای کودکان مورد توجه قرار دهید، قفل دستبند و گوشواره طلا است. برخی از کودکان همواره در حال حرکت و فعالیت هستند و اگر قفل طلا محکم نباشد، به آسانی ممکن است طلا از دستشان بیافتد. بنابراین، اگر قصد خرید گوشواره کودکانه را دارید، بهتر است به سمت قفل‌های اهرمی یا عصایی روی بروید. زیرا این نوع قفل‌ها استحکام بیشتری دارند و پیچیدگی بیشتری نیز دارند. در خرید طلا برای کودکان، نحوه باز و بسته شدن قفل و استحکام آن، از طلا نوزادی مهم تر است.

انتخاب طلا کم خطر در خرید طلا

بهتر است در خرید طلا برای کودکان و نوزادان، به این نکته توجه کنید که پوست آنها بسیار حساس است. بنابراین، بهتر است طلاهایی را انتخاب کنید که پوست کودک و نوزاد را خراش ندهند. به عنوان مثال، گوشواره‌های میخی به دلیل سر تیزی که دارند، ممکن است پوست کودک را آزار دهند. به طور کلی، به سراغ طلاهایی با لبه‌ های تیز (همانند پلاک طلا، دستبند طلا، النگو طلا، انگشتر طلا و گوشواره طلا) نروید.

طلای سبک، مناسب کودکان و نوزادان در خرید طلا

اگر قصد خرید طلا برای نوزاد نیست و قصد سرمایه‌گذاری ندارید، بهتر است از خرید طلا سنگین خودداری کنید و به جای آن، تمرکز خود را بر روی وزن طلا قرار دهید که یکی از مهمترین نکات است. سنگین بودن طلا بچگانه ممکن است کودکان را از استفاده از زیورآلات دلزده کند، به ویژه اگر زنجیره یا گردنبند طلا باشد. اگر زنجیره طلا بچگانه سنگین باشد، ممکن است کودک یا نوزاد برای خلاص شدن از آن تلاش کند و این می‌تواند منجر به پاره شدن، خرابی و گم شدن زنجیره شود. یکی از دلایل دیگری که باید از خرید طلا سنگین برای نوزاد و کودکان خودداری کنید، وجود افراد سودجو است. اگر طلا فرزند شما بسیار جذاب باشد یا وزن زیادی داشته باشد، ممکن است او را همواره در معرض خطر دزدی قرار دهد.

ممنوعیت خرید طلا توخالی برای کودکان و نوزادان

یکی از نکات دیگری که باید در هنگام خرید طلا برای کودکان و نوزادان توجه کنید، اطمینان حاصل کردن از عدم وجود توخالی در طلا است. کودکان علاقه زیادی به بازی کردن با قطعات طلا دارند و آنها را به عنوان اسباب بازی می‌بینند. بنابراین، در خرید طلا برای کودکان و نوزادان، از طلاهایی که توخالی دارند، خودداری کنید. زیرا ممکن است کودک به راحتی آنها را بشکند، به ویژه زمانی که در حال درآوردن دندان هستند و علاقه دارند همه چیز را به طور محکم گاز بگیرند.

انتخاب زیورآلات طلا با قابلیت تغییر سایز

با توجه به اینکه کودکان در دوره رشد قرار دارند، در خرید طلا به موضوع قابلیت تغییر سایز توجه کنید. برای مثال، اگر قصد خرید گردنبند طلا برای کودک دارید، زنجیری را انتخاب کنید که بتوانید در صورت لزوم اندازه آن را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که النگو طلا قابلیت تغییر سایز ندارد و ممکن است با بزرگ شدن کودک، نتوانید آن را از دستش خارج کنید و تنها راه‌ حل برای شما شکستن النگو است. به جای خرید النگو، بهتر است به خرید دستبند طلا و مهره طلا متمرکز شوید تا در آینده بتوانید تعداد مهره‌ های دستبند را افزایش دهید.

عیار طلا

بیشتر افراد، از جمله نوزادان و کودکان، حساسیت خاصی نسبت به طلا ندارند. اما باید به این نکته توجه کنید که زیورآلات طلا از آلیاژهایی تشکیل شده‌اند که با فلزات دیگر ترکیب می‌شوند. به همین دلیل، احتمال وجود حساسیت بسیار کمی در برخی از کودکان وجود دارد. بهتر است طلاهایی با عیار بالا برای کودکان و نوزادان خریداری کنید. توصیه می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه التهاب پوستی، فوراً زیورآلات را باز کنید و از بدن کودک بردارید.

طلای کودک

طلای کودک

خرید طلا برای نوزاد دختر

خوشبختانه، خرید طلا برای نوزادان و کودکان دختر بسیار آسانتر است. زیرا انواع مختلفی از طلا وجود دارد که می‌توانید انتخاب خوبی برای کودکان دختر داشته باشید. گوشواره طلا، گردنبند طلا، پلاک طلا و حتی انگشتر طلا می‌تواند مناسب باشد. این مدل‌ها دارای طراحی‌های زیبا و کاربردی برای دختران هستند. همچنین، طلاهای فانتزی یا رنگی که توجه دختران را بیشتر به خود جلب می‌کنند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای خرید طلا کودکان باشند.

خرید طلا برای نوزاد پسر

برای خرید طلا برای نوزادان پسر، موضوع کمی متفاوت است. تنوع و انتخاب‌های مختلف دیگر وجود ندارد. برای یک نوزاد پسر، شما نمی‌توانید گوشواره یا انگشتر بخرید. به همین دلیل، اغلب خریدهای طلا برای پسران شامل پلاک طلا بر روی گردن، زنجیر طلا و دستبند طلا می‌شود. انتخاب رنگ طلا نیز به سلیقه شما بستگی دارد. به طور عمومی، برای پسران از طلای سفید یا زرد استفاده می‌شود و رزگلد محبوبیت زیادی ندارد. اگر قصد خرید زنجیر دارید، بهتر است آن را کمی ضخیمتر انتخاب کنید تا در سنین بالاتر هم قابل استفاده باشد.

سخن پایانی

اگر به تمام موارد گفته شده در زمان خرید طلا برای هدیه کودک و نوزاد توجه داشته باشید می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهم است ابتدا بررسی کنید دنبال چه نوع طلا و به چه قیمتی هستید. مدل های مختلف هدیه طلا و تفاوت قیمت آنها بر اساس بودجه خودتان بررسی و ارزیابی نمائید. بایستی دقت لازم داشته باشید در خرید طلا برای نوزاد و کودک، طلایی انتخاب نمائید که قطعات ریزی نداشته باشند. گوشواره طلا کودک و نوزاد بایستی زود به زود تمیز شوند تا از انتقال آلودگی به بدن و پوست کودک جلوگیری شود. همچنین نبایستی اجازه دهید بچه ها طلا خود را وارد دهان کنند.

بحث مهم دیگر عیار طلا (طلای ۱۸ عیار، طلای ۲۴ عیار و…) و خرید آنلاین طلا و فروش اینترنتی طلا و خرید و فروش حضوری طلا است. لازم و ضروری است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، طلای بدون اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *