اخبار و مقالات

طلای تک دست

طلای تک دست

یکی از اکسسوری های مورد علاقه بانوان طلای تک دست می باشد که از النگو ضخیم تر می باشد و به جهت یک پارچگی که دارد می تواند برای سرمایه گذاری عالی باشد.

طلای تک دست چیست ؟

طلا همواره یکی از اکسسوری های مورد علاقه افراد مختلف بوده است و از آن برای زیبا تر ساختن استایل خود استفاده می کنند. یکی از انواع طلا ها، طلای تک دست می باشد که یک نوع دستبندی است که در دسته النگو ها قرار دارد ولی از یک النگو پهن تر می باشد. طلای تک دست به جهت پهن بودن جلوه بیشتری در مقایسه با دیگر طلا ها دارد و این یکی از دلایل برای محبوبیت آن در میان بانوان شده است. همچنین اغلب به جهت یکپارچگی که دارد، می تواند یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری نیز باشد. علاوه بر این موارد طلای دست دست مزیت های دیگری نیز دارند. مثلا در مقایسه با دیگر طلا ها و دستبند ها دارای مقاومت بیشتری هستند. همینطور در بیشتر موارد اجرت کمی برای آن در نظر گرفته می شود. معمولا برای ساخت طلای تک دست از طلای 18 عیار استفاده می کنند زیرا اسیتحکام بیشتری دارد و اقتصادی تر از طلای 24 عیار است.

تفاوت النگو و دستبند

النگو، طلای تک دست، طلای تک پوش ، دستبند و … ممکن است مواردی باشند که بار ها به گوشتان خورده باشد و حتی ممکن است به جهت نداشتن اطلاع از تفاوت هر یک آن ها را به صورت مترادف به کار برده باشید. اما تفاوت النگو و دستبند در چیست؟ النگو مانند دستبند اکسسوری است که برای زینت بخشی به مچ دست بسته می شود و چیزی که یک النگو را از دستبند معمولی متمایز می کند شکل حلقه سفت النگو است. برخی از مدل های النگو را با کشیدن دست از میان آن‌ ها در مچ دست قرار می دهند و برخی از النگو ها یا طلای تک دست، دارای لولا و بند هستند که راحت‌ تر می‌ شود از آن ها استفاده کرد. به علاوه، دستبند ها معمولاً انعطاف پذیر تر از النگو ها هستند و در بیشتر دستبند ها یک گیره و قفل تعبیه می شود تا دو طرف دستبند با آن ها بسته شده و در دست قرار بگیرد. دستبند ها همچنین به جهت طراحی و ظریف کاری زیادی که دارند اجرت بالاتری را نیز دارند و برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیستند اما بانوانی که به طلا های مدرن تر علاقه دارند بیشتر دستبند را ترجیح می دهند تا طلا تک‌دست.

النگوی دامله (برجسته)

گونه ای از النگو های فروشگاه طلای کبیری النگوی دامله می باشد که در انواع طرح و نقش مختلف ارائه شده است.

اندازه مناسب النگو

النگو و طلای تک دست از جمله اکسسوری هایی است که همگی با آن ها آشنایی داریم اما در حالت کلی  النگو ها ، در اصل یک اکسسوری از جنس طلا می باشد که دایره و یا بیضی شکل است که بر خلاف دستبند منعطف نیست و سفت است. شکل النگو های مدرن بسته به خلاقیت طراح می تواند متفاوت باشد و لازم است بر اساس سلیقه خود از میان انواع مدل ها طرح مورد علاقه را تهیه کنید. اما نکته ای که در زمان خرید طلا تک‌دست لازم است آن را رعایت کنید انتخاب اندازه مناسب طلای تک دست است. هنگام خرید یک النگو، مهم است که اندازه مناسب را انتخاب کنید، زیرا یک النگو با اندازه نا مناسب به راحتی روی دست شما وقتی آن را می‌ پوشید یا در می‌ آورید نمی‌ لغزد. در صورتی که طلای تک پوش خیلی کوچک باشد، برای به دست کردن آن مشکل خواهید داشت و ممکن دست خود را نیز زخم کنید. همینطور در صورتی که خیلی بزرگ باشد، النگو ها به راحتی از دست شما می افتند و شما را به دردسر خواهند انداخت. به علاوه انتخاب یک النگو با اندازه نا مناسب ظاهری نه چندان مناسب پدید می آورد. پس در انتخاب طلای 18 عیار خود دقت کنید.

نحوه اندازه گیری طلای تک دست با اندازه مناسب

انتخاب دستبند، النگوی پهن ، طلای تک دست با اندازه های مناسب از موارد بسیار مهم هستند. در این قسمت تعدادی روش برای اندازه گیری اندازه طلا تک‌دست ارائه نمودیم:

می توانید دور مچ دست خود را اندازه گیری نمائید تا بر اساس آن النگو و دستبند مناسب را تهیه نمائید.

2. دستبندی که اندازه مناسبی با مچ دست شما دارند را با خود به همرا ببرید.

3. همچنین می توانید از النگویی که هم سایز مچ دست شما است استفاده کنید. آن را اندازه بگیرید و اندازه مناسب طلا تک‌دست خود را کشف کنید. اینگونه می توانید طلای تک دست مناسب خود را تهیه نموده و سال ها از آن استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *