اخبار و مقالات

طلای بدون نگین

طلای بدون نگین

طلا، یک فلز گران بها که به دلیل زیبایی درخشان و جذابیت بی‌ انتها شهرت دارد ، قرن‌ ها بشریت را مجذوب خود کرده است. از تمدن های باستانی تا دوران مدرن ، طلا جایگاه ویژه ای در قلب و سیستم های اقتصادی ما داشته است . طلای بدون نگین مناسب برای سرمایه گذاری است درست است که نگین‌ ها و سنگ‌ های به کار رفته در طلا بسیار چشم نواز و زیبا است ، اما داشتن نگین و سنگ در طلا باعث می‌شود ، هنگام فروش ارزش طلا کاسته شود . چون طلافروشان ، طلای کسر نگین را از مشتری خریداری می‌کنند. به این صورت که وزن نگین را از وزن طلا کم کرده و سپس قیمت روز آن را محاسبه کرده و از مشتری خریداری می‌کنند.

طلای بدون نگین

طلا همیشه به عنوان یک نماد الهی و مقدس از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در جواهرات ، اشیاء آئینی و به عنوان وسیله پرداخت در بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می شود طلا تجزیه کلاژن و الاستین را در بافت کاهش می دهد و خاصیت ارتجاعی را حفظ می کند. . همچنین گفته می شود که چین و چروک ها را کاهش می دهد، اثر ضد باکتریایی دارد . صنعت لوازم آرایشی مدرن مدت‌ هاست که اثرات فلز گران بها را کشف کرده است .  طلای گنجانده شده در محصولات مراقبتی باعث می‌ شود پوست جوان‌ تر و یکدست‌ تر به نظر برسد . علاوه بر این ، دارای اثر مرطوب کنندگی ، تقسیم سلولی و اکسیژن رسانی پوست است. ریز ترین ذرات طلا روی سطح پوست قرار گرفته و درخشندگی خاصی به پوست می بخشد . طلای بدون نگین همانند طلای نگین دار برای زرق و برق بیشتر در زندگی روزمره اثرات شگفت انگیزی بر زیبایی دارد . این یکی از ده عنصر کمیاب روی زمین است و نشان دهنده ماندگاری و ثروت است. تا به امروز امکان تولید مصنوعی ماده اولیه وجود نداشته است . در میان بانوان خرید طلا بخصوص انگشتر طلای زنانه بیشتر به میزان جذابیت و زیبایی آن توجه می شود و اصولاً به جنبه اقتصادی و سرمایه‌ گذاری آن توجه نمی‌ کنند. دلیل دیگر خرید طلاهای نگین‌ دار توسط بانوان خوش سلیقه، ست کردن نگین‌ های طلا با لباس‌ های میهمانی است. همانطور که می‌ دانید، نگین‌ های طلا در رنگ‌ ها، اندازه‌ ها و اشکال مختلفی بر روی انواع طلاهای مختلف کار می‌ شوند .

النگوی نجفی شکوفه اصفهان

النگوی نجفی شکوفه اصفهان : از سنگین ترین النگو های موجود در بازار کشور می باشند. و ماندگاری رنگ و دوام بالایی دارند.

چرا طلا اهمیت دارد ؟

طلا رنگ متمایزی نسبت به سایر عناصر و فلزات دارد . یعنی زیبا تر از آن‌ ها به نظر می‌رسد . حداقل از نظر بشر چنین است . طلا در زمینه های مختلف کاربرد دارد . طلا در زمینه های تاریخی ، تمدن های باستانی ، مذهبی و فرهنگی  و مناطق مختلف اهمیت داشته است . از طلا به عنوان ارز استاندارد استفاده می شود . با طلا مبادله ارز در تمام نقاط ممکن می شود . وقتی حرف از طلای جهانی می شود از آن به عنوان محافظ در برابر تورم استفاده می کنند . همچنین تأثیر عرضه و تقاضا بر قیمت طلا و نقش بانک های مرکزی در ذخایر طلا در جهان مورد بحث قرار می گیرند . زمانی که در زندگی به بحران برخورد می کنید از طلا به عنوان یک پناهگاه امن استفاده کرده و در بحران های اقتصادی زندگی می توانید از آن به عنوان یک منبع کمکی استفاده کنید .  پس به راحتی می توانید از طلای بدون نگین برای سرمایه گذاری استفاده کنید .

ویژگی های طلای بدون نگین

 ویژگی های اصلی طلای بدون نگین ماندگار ی طلا و مقاومت بالا ی آن و اکسید نشدن آن و بهترین راه برای سرمایه گذاری است . ماندگاری ویژگی اصلی طلای بدون نگین است . طلا حلال نیست و در نتیجه فرسوده نمی شود . اگرچه طلای خالص بسیار نرم و شکننده است ، اما پس از مخلوط شدن با فلزات دیگر، آلیاژ طلا به وجود می‌ آید که بسیار محکم است و می‌ توان از آن برای ساخت قطعات مختلف جواهرات استفاده کرد . بسته به اینکه آلیاژ از چه چیزی تشکیل شده باشد ، قطعه طلا ویژگی های متفاوتی خواهد داشت . طلا یک رسانای عالی گرما و برق است . در مقایسه بین طلا ، نقره و فلز ، طلا جایگاه سوم را به خود اختصاص می دهد . با این حال ، در بسیاری از قطعات الکتریکی استفاده می شود ، زیرا بر خلاف نقره و مس که به تدریج زنگ می زند ، در برابر اکسیداسیون مقاومت می کند و هرگز خورده نمی شود . به عنوان یک فلز از مقاومت و چکش خواری بالایی برخوردار است . یکی از ویژگی های مهم طلا که قبلاً در مورد آن صحبت شد ، اکسید نشدن است . این فلزی است که سیاه یا لک نمی شود و بنابراین برای ساخت جواهرات استفاده می شود . دلایل زیادی برای تغییر رنگ طلا وجود ندارد و با روش های ساده خانگی می تواند همان ظاهر درخشان قبلی را داشته باشد . علاوه بر ویژگی های گفته شده برای طلای بدون نگین، از آن جهتی که در زمان فروش طلا، قیمت طلا نگین دار را بدون نگین ها ها محاسبه می کنند نمی تواند برای سرمایه گذاری مناسب باشد. ولی با خرید طلای بدون نگین می توان هم به منظور زیبایی از آن ها استفاده کرد هم به چشم پشتوانه مالی و سرمایه گذاری به آن نگاه کرد.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *