اخبار و مقالات

راهنمای خرید النگو طلا

خرید النگو طلا

خرید النگو طلا

در بین همه زیورآلات، النگو جایگاه ویژه‌ ای در قلب هر زن دارد. النگو های طلا، که به عنوان اکسسوری ماندگار برای زنان جوان و مسن استفاده می‌ شوند، یک انتخاب عالی به حساب می‌ آیند. در یک کشور که خرید طلا همچنان به عنوان سرمایه‌ گذاری و فرهنگ مهمی شناخته می‌ شود، چگونه می‌ توانید از خرید بهترین النگو های طلا مطمئن شوید؟ در این مقاله راهنمای خرید النگوی طلا، نکاتی که بایستی قبل از خرید یک جفت النگوی گرانبها برای استفاده روزانه یا هدیه‌ دادن به دختران و خانم‌ ها بدانید، را برای شما ارائه داده ایم.

فهرست مطالب:

  • خرید النگو طلا
  • سایز انلگو
  • تفاوت النگو و دستبند تک پوش
  • خرید النگو طلا بچه گانه
  • مراقبت از النگو طلا

نکاتی برای انتخاب و خرید النگو طلا

علاقه خانم ها به جواهرات طلا، به ویژه النگو های طلا، همیشه وجود داشته است. و برای همیشه باقی خواهد ماند. زنان متاهل چندین دهه می باشد که مچهای خود را با النگو های زیبا می آرایند. و تا به حال متناسب با مد روز و استایل‌ خود پیش رفته اند. النگو نه فقط برای زنان به عنوان جواهرات محسوب می گردد. بلکه دارای احساسات ظریف زنانه است. از قدیم از میان سایر طرح‌ ها، النگوهای طلا قسمتی از زیورآلات خانم های خانواده های ایرانی بوده است.

النگوهای طلا در حال حاضر در سبک ها، طرح ها و انواع مختلفی در دسترس می باشند و خانم ها دیگر مجبور نیستند النگو های به شکل ساده و گرد بخرند. در بازار یک سری النگوهای شیک و پرکار به اسم النگوهای هندی وجود دارد. این نوع النگوهای سنتی هندی نمونه ای عالی از ترکیب هنر، فرهنگ و صنایع دستی هند هستند. که در میان خانم های ایرانی هم طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر اینها، النگوهایی به شکلهای چند ضلعی هم در بازار وجود دارند که برای خانم هایی که مچهای استخوانی دارند بسیار شیک دیده می شود. شما با هر سبک و سلیقه ای که باشید حتما النگوی متناسب با سلیقه شما هم وجود دارد.

سایز النگو شما چقدر است؟

اصلی ترین عامل در انتخاب یک النگو راحتی آن است. اندازه النگو که به صورت روزانه در دست شما خواهد بود، بیش از سایر فاکتورهایی که هنگام خرید النگو به آن ها توجه می کنید، اهمیت دارد. توصیه ما به شما این است که برای داشتن بهترین ظاهر و کمترین ناراحتی هنگام استفاده از النگو، در انتخاب سایز آن دقیق باشید. انتخاب اندازه مناسب موجب می گردد. تا النگو از دستان شما نلغزد. همچنین دست شما با النگویی که مناسب دستان شما است، زیباتر به نظر می رسد.

شما به راحتی می توانید اندازه صحیح النگو برای دست خود را به یکی از دو روش زیر بیابید.

راهنمای خرید النگو طلا

روش اول برای تعیین سایز النگو

با استفاده از النگویی که از پیش دارید و سایزش مناسب می باشد.

النگویی را که از پیش دارید، قطر داخلی آن را اندازه بگیرید و با نمودار اندازه گیری زیر مقایسه نمایید. اندازه گیری قطر داخلی النگوی فعلی شما، روش دقیق تری جهت تعیین اندازه النگوی شما خواهد بود.

اندازه النگو قطر
اینچ میلیمتر
2-2 2.12 54
2-4 2.25 57.2
2-6 2.37 60.3
2-8 2.5 63.5
2-10 2.62 66.7
2-12 2.75 69.9
2-14 2.87 73
3 3 76.3

روش دوم برای یافتن شماره النگو

این روش در تعیین اندازه النگو در صورت انجام دقیق مفید خواهد بود. شما به یک متر نواری انعطاف پذیر یا یک تکه نخ و یک خط کش نیاز دارید.

الف) با نزدیک نمودن انگشت شست و انگشت صورتی خود، طوری دست خود را به هم فشار دهید که انگار می خواهید النگو به دست کنید. سپس سه انگشت باقی مانده را هم نزدیک کنید تا انگشتان دست خود را بهم متصل کنید.

ب) اندازه سانتی متر را بخوانید و یا اگر از نخ استفاده کرده اید، طول نخ را با خط کش خود اندازه بگیرید. و در ادامه برای تعیین سایز النگو از نمودار زیر استفاده کنید.

نام سایز اندازه النگو طول نوار یا نخ (سانتی متر)
صفر 2-0 15.96
یک 2-2 16.96
دو 2-4 17.95
سه 2-6 18.95
چهار 2-8 19.95
پنج 2-10 20.95
شش 2-12 21.94
هفت 2-14 22.94
هشت 3 23.94

نکاتی که بایستی پیش از خرید النگو طلا یا دستبند النگویی طلا در نظر داشته باشید:

  • همیشه توصیه می شود النگوهایی بخرید که کمی بزرگ تر (1/2 تا 3/4 اینچ) از اندازه مچ دست شما باشند. به این ترتیب پوشیدن آن ها برای شما سخت نخواهد بود.
  • زمانی که النگو را دست می کنید از یک کرم یا ماده لغزان استفاده نمایید تا النگو را به راحتی دست کنید.
  • اگر بصورت آنلاین خرید می کنید و در مورد اندازه خود برای النگو سردرگم هستید، به سراغ النگوهای بازشو بروید. آن ها قابل تنظیم هستند و به آسانی پوشیده می شوند.
  • اگر قصد دارید یک النگو الماس جهت پوشیدن به صورت روزانه بخرید، مطمئن شوید که الماس‌ ها از کیفیت و درجه بالاتری برخوردار می باشند. ترکیبی را انتخاب کنید که بادوام باشد و دارای طرح شلوغ و پیچیده نباشد.

دستبند النگویی یا تک پوش؟

دستبند النگویی یا تک پوش نوع دیگری از النگوها می باشند، که پهنای بالاتری دارند و وزن بالاتری نسبت به النگو ها دارند. پیش از خرید النگو بایستی تصمیم بگیرید که آیا می خواهيد النگو را همراه با چندین النگو ديگر در دست کنید يا بصورت تك پوش استفاده نمایید.

همانگونه که از اسم تک پوش هم مشخص میباشد بهتر است که از این مدل به صورت تکی استفاده نمایید. در زمان خرید تک پوش ها سایز مچ خود را در نظر بگیرید. سایز تک پوش نه بایستی انقدر کوچک باشد که موجب زخم شدن و خراشیدگی پوست شما شود و نه بایستی انقدر بزرگ باشد که از دست شما بیافتد.

انتخاب بین النگوها و تک پوش ها برای استفاده شخصی و نوع استفاده از آن ها متفاوت است و بسته به سلیقه افراد دارد. اگر در انتخاب میان پوشیدن النگو یا تک پوش مشکل دارید، این قسمت به عنوان راهنمای مختصر میتواند به شما کمک کند.

  • اگر شما شخصی هستید که قصد دارید جواهراتی بپوشید که کم تر به چشم می آیند، تک پوش ها همیشه بهترین گزینه هستند.
  • اگر جنبه ی سرمایه گذاری برای شما مهم باشد تک پوش ها به علت وزن بالای خود و اجرت کم تر گزینه بهتری نسبت به دیگر النگوها هستند.
  • اگر میخواهيد تنها از يك النگو استفاده نمایید و دستتان شلوغ نباشد، تك پوش بهترين گزينه می باشد.
  • وقتي النگو را بصورت تكي استفاده می کنید، النگو بايستی ضخيم و بزرگ باشد تا بتواند به تنهايي زیبا به نظر برسد، درنتیجه تک پوش هاي ضخيم و بزرگ ميتوانند انتخاب مناسبي باشند.
  • اگر در مرحله سنی هستید که سایز دست شما تغییر می نماید، النگو برای شما بهتر است. تک پوشها را به علت پهنای زیادی که نسبت به النگوها دارند نمیتوان تغییر سایز داد.

راهنمای خرید النگو طلا

النگو را در دست راست یا چپ بیاندازیم؟

احتمالا این سوال برای شما هم پیش بیاید که تک پوش یا النگو را در کدام دست بیاندازید؟ شرایط تک پوش هم همانند النگو می باشد. و قانون خاصی ندارد. اگر شما از ساعت مچی استفاده می نمایید. بهتر است تک پوش و النگوی خود را در دست راست خود بپوشید. ولی اگر از ساعت مچی استفاده نمی کنید، اگر راست دست هستید در دست چپ و اگر چپ دست هستید در دست راست بیاندازید. این به این خاطر است که به علت کار با دست هدف، النگو از آسیب دیدگی و لطمه خوردن در امان باشد.

نکاتی در مورد خرید النگو طلا بچه گانه

زمانی که صحبت از النگو و دستبند بچه‌ گانه می‌ شود، کار ما به تنها انتخاب مدل و طرح ظاهری النگو محدود نیست. در این سبک، فراتر از طرح‌های زیبا، فاکتورهای مختلف دیگری نیز وجود دارند که حتماً باید آن‌ها را در نظر داشت. این فاکتورها شامل اندازه، متریال، مناسبت، سبک و عوامل دیگری است.

1. اندازه و تناسب مچ دست

در انتخاب یک دستبند عالی برای فرزندتان، تناسب راحت و اندازه مناسب به عنوان نکته‌ی مهمترین باید در نظر گرفته شود. النگوهای نامناسب که تنگ یا خیلی گشاد باشند، ممکن است زودتر خراب شوند یا شکسته شوند. بنابراین، بهتر است مچ دست فرزندتان را اندازه‌گیری کنید تا اندازه‌ی مناسب را پیدا کنید.

2. یک سبک النگو انتخاب کنید

مدل های مختلفی وجود دارد که شما می توانید بر حسب علاقه و هدف خود یک سبک انتخاب کنید. بعضی ها طرح ها و مدل های ساده و رینگی دوست دارند. برخی دیگر ترجیح می دهند مدل هایی که رویش چشم نظر یا منجوق کار شده بگیرند تا النگو از سادگی دربیاید.

3. یک فلز انتخاب کنید

طلا و نقره دو انتخاب ایده آل در مورد جواهرات کودکان هستند. بچه ها پوست حساسی دارند، به خصوص نوزادان تازه متولد شده، بنابراین بهتر است محتاط باشید و به فکر خرید فلزات خالصی باشید که واکنش آلرژیک ایجاد نمی کنند.

بهترین زمان خرید النگو طلا

پیش از خرید النگو طلا بایستی از قیمت روز طلا باخبر باشید. قیمت طلا همیشه در نوسان است و نمی شود بدون اطلاع و آگاهی اقدام به خرید نمود. تلاش کنید خرید خود را نزدیک مناسبت های خاص نیاندازید مثلا در روزهایی مانند روز زن، روز دختر، روز مادر و اعیاد سعی کنید برای خریدن طلا اگر ضرورتی نیست، اقدام نکنید.

زیرا در این مناسبت ها طلافروشی ها شلوغ می شوند. و شما ممکن است طلای مورد پسند خود را پیدا نکنید. همچنین در این وقت ها به این دلیل که تقاضا جهت خرید طلا بالا می رود، قیمت روز طلا ممکن است افزایش قیمت داشته باشد. همچنین یادتان نرود وقتی که جهت خرید النگو رفتید، چانه بزنید تا حسابی تخفیف بگیرید.

مراقبت های لازم بعد از خرید النگو طلا

زیورآلات خود را چه هر روز پوشیده شوند و چه در مناسبت ها، به هر حال یک قطعه گرانبها هستند. که نیاز به توجه و مراقبت دارند. جهت حفظ زیبایی طلاجات خود در طول سالیان، پیشنهاد می کنیم این دستورالعمل ها و توصیه های مراقبتی را به دقت مطالعه نمایید.

در حالت کلی، توصیه می کنیم پیش از هر گونه فعالیتی که ممکن است به النگو آسیب برساند، آن را از دست خود دربیاورید.

  • پیش از شنا و فعالیت های شدید. آب نمک و کلر میتواند به جواهرات شما آسیب برساند.
  • قبل از استفاده از ضد آفتاب و اسپری. لوسیون ها و اسپری ها روی جواهرات شما لایه ای ایجاد می کنند و آن را کدر و کدر می کنند.
  • در نور مستقیم خورشید. نور خورشید می تواند روی برخی از مواد، تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ آن شود.
  • پیش از باغبانی. خاک و سنگ های کوچک ساینده هستند. اگر سریعا تمیز نشوند، جواهرات شما ممکن است برای همیشه آسیب ببینند.
  • مراقب ضربه ها باشید، که موجب ایجاد خط و خش با عمق های گوناگون می شود.
  • زمانی که آن را نمی پوشید، آن را در جعبه اصلی یا در کیسه های جداگانه نگهداری کنید تا از جواهرات خود در برابر رطوبت و گرمای شدید محافظت کنید.
  • النگوهای خود را در یک جعبه جواهرات با آستر پارچه ای یا در جعبه ای مخصوص نگهداری کنید تا از خراشیدگی النگوها روی یکدیگر جلوگیری کنید.
  • جهت خارج کردن انواع النگو از دست از روش‌ های رایج و قطعا استفاده نمایید. در زمان خارج کردن النگو از دست، وارد کردن فشار زیاد به النگو موجب کج شدن و یا شکستن آن می‌ شود.
  • در صورتی که نقره و طلا در طول زمان به طور طبیعی اکسید می شوند، روش های گوناگونی جهت بازگرداندن جواهرات شما به درخشندگی اولیه وجود دارد.
  • اگر جواهرات شما کدر یا کمی اکسید شده است، آن را با آب گرم شفاف تمیز نمایید و به آرامی با یک پارچه نرم مالش دهید.
  • اگر زیورآلات شما خیلی کدر شده است، میتوانید از یک پاک کننده ویژه زیورآلات به کار ببرید.
  • اگر فکر می کنید تمیز کردن عمیق تری نیاز است، از طلا فروشی میتواند کمک بگیرید. آن ها با راه های تخصصی تری النگوی شما را مثل روز اول نو می نمایند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *