اخبار و مقالات

انگشتر طلای مردانه

انگشتر طلای مردانه

در گذشته زمانی که در مورد انگشتر طلا می گفتند اکسسوری‌ های زنانه‌ ای را در ذهن تصور می‌ کردیم که نگین‌ های درخشان داشتند و مورد علاقه بیشتر خانم‌ ها بودند . ولی این روزها انگشتر طلای مردانه ، اکسسوری پر طر‌فداری است که میتوان گفت تمام آقایان آن را دارند . حلقه ازدواج پر کاربردترین نوع انگشتر مردانه‌ است که برخی از جنس پلاتین هم ساخته می‌ شود .

انگشتر طلای مردانه

انگشتر پوشیدن برای خیلی از آقایان و حتی پسرهای نوجوان ، به عادتی برای تکمیل‌ کردن وزیبایی تیپ و استایلشان تبدیل شده است و شاید خیلی از آقایان انگشترهایی از جنس دیگر فلزات مانند پلاتین ، نقره و برنج به کار ببرند . انگشترها ، اکسسوری‌ های کوچکی می باشند که به تیپ و استایل افراد کمک بسیاری می‌ نمایند ولی در زمان انتخاب انگشتر بایستی دقت داسته باشید که انگشترها مانع آزادی عملکرد ما نشوند . برای مثال اگر دو انگشتر در دست داشته باشید احتمال دارد که باعث ناراحتی شما شود

چرا انگشتر طلای مردانه از نقره بهتر است ؟

استفاده از انگشتر مردانه تا چند سال پیش ، فقط به انگشترهایی که نگین‌ یا سنگ‌ های قیمتی ، مانند عقیق و یاقوت داشتند محدود می شد . ولی در حال حاضر استفاده از انگشتر طلای مردانه بسیار رواج یافته است و خیلی از آقایان حلقه ازدواجشان را که از جنس طلا یا پلاتین انتخاب می کنند

امکان دارد این سوال برای شما پیش بیاید که با توجه به هزینه انگشتر طلای مردانه آیا میتوان جنس های ارزان تر از طلا مانند نقره را خریداری کرد؟ پاسخ این است که شاید در ابتدا ترس از تغییر رنگ نقره داشته باشید ولی در حقیقت استخراج نقره ، کار ساده‌ ای نمیباشد . مشکل بعدی که در استفاده از انگشترهای نقره با آن رو به‌ رو می باشیم ، دوام پایین نقره در مقایسه با طلا است . در آخر اطمینان از اصل بودن اکسسوری های نقره برخی اوقات دشوار می باشد .

توجه به عیار طلا

طلا تنها درخشندگی زیادی به ظاهر شما نخواهد داد . همینطور یک فلز بادوام می باشد که در مقابل زنگ زدگی ، کدر شدن یا خوردگی مقاوم می باشد . طلای خالص نرم ، به آسانی تغییر شکل داده و گران می باشد . در خیلی از حلقه های طلای با کیفیت ۱۸ عیار هستند و این به معنی می باشد که ۱۸/۲۴ یا سه چهارم آلیاژ طلا می باشد .

نکاتی در مورد حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یا نامزدی در انگشت چهارم دست چپ یک نماد عاشقانه باستانی است. قدیمی‌ ترین باور این بود که رگ عشق، معروف به “رگ عشق”، از انگشت چهارم به سمت قلب جریان دارد

راهنمای انتخاب انگشتر طلای مردانه

انتخاب انگشتر مردانه می‌ تواند به چندین مورد بستگی داشته باشد . در ادامه به خیلی از مهم‌ ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید انگشتر مردانه به آن نیاز است دقت کنید می‌ پردازیم :

مدل انگشتر

 پیش از اغاز به خرید انگشتر ، بایستی سبک و مدل مورد نظر را مشخص نمایید . باید در نظر داشته باشید که انگشتر مدرن میخواهید خریداری کنید یا کلاسیک . یا برای مثال به این فک کنید که علاقه دارید انگشتری که در دست دارید سنگین و بزرگ باشد یا ظریف . باید به این نکته هم دقت کنید که انگشتری که خریداری می کنید میخواهید نگین داشته باشد یا نه . پاسخ تمام این سوالات را باید بر اساس سلیقه و معیار و بودجه ای که در نظر دارید بدهید و انگشتر خود را خریداری کنید به عبارت دیگر انتخاب سبک و مدل مناسب از این جهت برای شما مهم است؛ چرا که موجب می‌ شود انگشتر شما به بهترین شکل روی انگشت شما جلوه کند .

قیمت انگشتر طلا مردانه

در زمان خرید انگشتر مردانه ، قیمت نیز یکی از اصلی ترین عواملی می باشد که بایستی در نظر بگیرید قیمت انگشتر بستگی به جنس ، اندازه ، طرح و برند آن دارد . برای مثال قیمت انگشتر طلای مردانه رولکس با سایر برندها متفاوت می باشد . بهتر است پیش از خرید بازار را برای قیمت‌ های گوناگون مقایسه نمایید و قیمت مناسب را برای خود بیابید . ولی به هیچ وجه انگشتر با کیفیت پایین را به علت قیمت پایین انتخاب نکنید به این دلیل که امکان دارد برای شما در آینده مشکلاتی به وجود بیاورد انگشتر با کیفیت پایین تر زود تر از جنس با کیفیت آسیب می بیند و برای شما میتواند هزینه های اضافی به بار آورد

ترکیب با دیگر جواهرات

اگر که قصد دارید انگشتر طلای مردانه را با سایر جواهرات خود ترکیب نمایید ، بهتر است رنگ و جنس آن را با دیگر جواهرات هماهنگ نمایید تا بهترین نتیجه را در زمان استفاده از آن‌ ها به دست آورید . برای مثال خرید انگشترهای نگین دار با رنگ و نگین گوناگون میتوانند شما را در ست کردن انگشتر با سایر اکسسوری ها زیباتر جلوه دهند . انگشتر طلا مردانه با نگین مشکی جزو پرطرفدارترین انگشترهای نگین دار می باشد و به آسانی با دیگر جواهرات ترکیب می‌ گردد .

نوع سنگ انگشتر طلای مردانه

انتخاب نوع سنگ معمولا بر اساس سلیقه شخص است . سنگهای به کار برده شده در انگشتر مردانه اغلب محدود به الماس ، فیروزه ، یاقوت ، عقیق ، زمرد و … می‌ گردند و هر یک از این سنگ‌ ها با توجه به ارزش آنها به قیمت انگشتر می‌ افزاید . برای مثال انگشتر با نگین الماس قیمت خیلی بیشتری نسبت به انگشتر با نگین فیروزه دارد .

طرح انگشتر

طرح انگشتر بایستی مطابق با سلیقه و نیاز شخص انتخاب شود . بعضی انگشترهای مردانه به طور ساده تر ساخته می‌ شوند ، در صورتی که بعضی دیگر بسیار زیبا و خاص می باشند . مدل و طرح انگشتر به طور کامل بسته به سلیقه فرد خریدار میباشد خیلی از افراد انگشترهایی با طرح‌ های ساده و مینیمال را می‌ پسندند در حالی که برخی دیگر طراحی‌ های پر از تجملات را دوست دارند . همینطور بعضی انگشترها دارای نمادهای گوناگون هستند که به معنی خاصی هستند . جهت خرید انگشتر با نمادهای خاص ، بهتر است ابتدا معنی هر نماد را بدانید و سپس انگشتری با نماد مناسب را برای خود خریداری کنید

توجه به رنگ بندی

 رنگبندی انگشتر نیز از دیگر عوامل اصلی در زمان خرید انگشتر طلای مردانه می باشد . جهت خرید انگشتر مناسب بایستی به رنگ پوست و سلیقه شخص توجه کرد . انگشترهای طلا و نقره با رنگ‌ های گوناگون طراحی و ارائه می شوند که بایستی با سلیقه و رنگ پوست شخص هماهنگ باشند .

توجه به جنس ورقه طلا

 جهت خرید انگشتر طلای مردانه ، بایستی به جنس ورقه انگشتر توجه نمایید . انگشترهایی با ورقه‌ های ضخیم و قوی‌ تر اغلب دوام بالاتری دارند . انگشترهایی با ورقه‌ های نازک‌ تر نیز اغلب قیمت کم تری دارند ولی در برابر عمر و دوام پایینی دارند

توجه به روش نگهداری

به منظور نگهداری انگشتر بهتر است د رجاهایی قرار بدهیم که رطوبت نداشته باشد و در زمان استفاده دور از آب باشد . همینطور بایستی از تماس با مواد شیمیایی و مواد حرارتی خودداری نمود . جهت نگه داری بهتر از انگشتر طلای مردانه لازم است از جعبه‌ ای مناسب و ویژه برای نگه داری انگشتر استفاده نمایید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *