اخبار و مقالات

گوشواره جدید و انواع آن

گوشواره جدید

گوشواره جدید

گوشواره جدید، آیا با انواع مدل‌ های گوشواره آشنا هستید؟ آیا می‌دانید کاربرد انواع گوشواره چیست؟ آیا می‌دانید کدام نوع جنس گوشواره برای رنگ پوست شما مناسب‌تر است؟ برای میهمانی‌ های خاص، کدام مدل گوشواره مناسب است؟ چه تفاوت‌هایی بین گوشواره‌های دخترانه و زنانه وجود دارد؟ و در نهایت، به عنوان هدیه و کادو، چه مدل گوشواره‌ ای انتخاب مناسبی است؟ این مقاله به طور جامع با انواع مدل‌ های گوشـواره آشنا خواهید شد و ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام را خواهید آشنا شد.

آشنایی با بخش‌ های مختلف گوشواره زنانه

قبل از معرفی انواع گوشواره زنانه و دخترانه، بهتر است با بخش‌ های مختلف یک گوشواره آشنا شوید. البته توجه داشته باشید که همه‌ی موارد زیر در تمامی گـوشواره‌ها وجود ندارند. گوشواره ها بر اساس فرم و طراحی خود، ممکن است هر کدام از گزینه‌ های زیر را در ساختار خود داشته باشند.

اشک (Drop)

 قسمتی از گـوشواره که از لاله گوش آویزان میشود را اشک میگویند.

هوب (Hoop)

 یک طراحی دایره‌ای شکل است که بر روی سوراخ گوش، روی لاله قرار می‌ گیرد. و به سمت پشت آن می‌رود.

کلیپس (Ear Clip)

 فلزی است که گوشواره را خیلی نرم روی لاله گوش نگه می‌دارد.

پست (Post)

بخشی از گوشواره است که داخل لاله گوش جای می‌گیرد.

پشت گوش (Ear Backs)

 فلز کوچکی که پشت لاله گوش قرار می‌گیرد تا گـوشواره را در سوراخ لاله گوش، محکم و ثابت نگه دارد.

پیچ (Screw)

 یک قطعه پیچی شکل است که در پشت لاله گوش قرار میگیرد و گوشواره را در لاله گوش ثابت نگه می‌دارند.

گوشواره جدید

انواع مدل گوشواره زنانه و دخترانه

گوشواره یکی از موارد محبوب در بین خانم‌ها و دختران است. این اکسسوری به دلیل تنوع زیاد مدل‌ها، قابل استفاده در موقعیت‌های گوناگونی از جمله زمان خواب، وقت بازی، دورهمی‌های خانوادگی، مهمانی‌ها و مجالس و … است. به طور کلی، در همه زمان‌ها می‌توانید از گوشواره استفاده کنید.

با این شرط که از مدل‌های مناسب برای هر موقعیت استفاده کنید. برخی گوشواره‌ها کاربردهای خاصی دارند و برخی دیگر کاربرد گسترده‌تری دارند. برای انتخاب مناسب‌ ترین گوشواره برای خود، ابتدا باید انواع مدل‌های گوشواره را بشناسید، و سپس با انواع گوشواره‌های زنانه و دخترانه آشنا خواهید شد.

گوشواره میخی (Stud)، گوشواره جدید

گوشواره‌ های میخی به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و رایج‌ ترین نوع زیورآلات، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. این نوع گوشواره‌ها، توسط یک میخ یا پین از طریق سوراخی که روی لاله گوش ایجاد شده، وارد می‌شوند و با نگهدارنده‌ای از جنس فلز یا پلاستیک، در پشت گوش ثابت می‌مانند. غالباً این گوشواره‌ها کوچک بوده و در بین جوانان دارای محبوبیت بسیاری هستند. اگر صورت بیضی شکل یا باریک و کشیده دارید، گوشواره میخی به شدت برای شما مناسب است.

این گوشواره‌ها به دلیل ساختار ضخیم و نزدیکی به لاله‌ی گوش، زیورآلات سنگین‌تری دارند و روی آنها از سنگ‌های قیمتی مانند الماس، مروارید، فیروزه و عقیق استفاده می‌شود. ظاهر این زیورآلات به گونه‌ای است که انگار بدون هیچ نگهدارنده‌ای روی گوش معلق هستند.

گوشواره‌های میخی با هر استایل و لباسی سازگاری دارند؛ از شلوار جین و اسپرت گرفته تا لباس‌های مجلسی و رسمی. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گوشواره میخی، مدل توپی است و بسیاری از افراد به دلیل سادگی و راحتی استفاده، این مدل را ترجیح می‌دهند.

گوشواره قطره ای (Drop)

گوشـواره‌ های قطره‌ای به عنوان یکی از گوشـواره‌های نسبتاً بزرگ شناخته می‌شوند. این گوشـواره‌ ها، آویزهایی هستند که از زیر لاله گوش آویزان می‌شوند و اغلب دارای ظاهری ساده و شبیه قطره هستند. آنها ممکن است تماماً از فلز یا ترکیبی از فلز و جواهر باشند. روش نصب این گوشواره‌ها ممکن است به صورت سیم فلزی خمیده یا از طریق میخی در بالای آن از سوراخ لاله گوش آویزان شوند. برخی از گوشواره‌های قطره‌ای دارای یک سنگ قیمتی، مانند الماس یا مروارید در انتهای زنجیر آویز هستند.

گوشـواره‌ های قطره‌ ای، به وجود آوردن حرکات زیادی ندارند و با وزن کمتری نسبت به گوشـواره‌ های لوستری یا گوشواره‌ های آویزی، آویزان هستند. اگر به دنبال یک گوشواره ساده اما با کمی آویزان هستید، گوشواره قطره‌ای گزینه مناسبی برای شماست. این نوع گوشواره به دلیل سادگی ظاهر، مناسب برای محیط‌های کاری است.

اما اگر همراه با سنگ‌های قیمتی باشد، می‌ تواند مناسب برای مجالس و مهمانی‌ها نیز باشد. همچنین، گوشواره قطره‌ای با هر طول مویی سازگار است و به موهای شما گیر نمی‌ کند. اما معمولاً برای خانم‌هایی با موهای بلند مناسب‌تر است. این گوشـواره‌ ها بیشتر به صورت مناسب برای صورت‌های قلبی، بیضی، کشیده و مثلثی سر پایین می‌باشند.

گوشواره آویزی (Dangle)

این گـوشواره، همانند گـوشواره قطره‌ای، زیر لاله گوش آویزان می‌شود، اما دارای یک طراحی پیچیده‌تر است. می‌ توان گفت که گـوشواره آویزی میان گوشواره لوستری و گوشواره قطره‌ای قرار دارد، به این معنی که آن گوشواره قطره‌ای با طراحی پیچیده و تزئینات بیشتر، کاملاً به طرح لوکس و زیبایی دست یافته است.

گوشواره آویزی دارای ظاهری تخت و مسطح است و با طول بیشتر از گوشـواره قطره‌ای، بیشتر حرکت می‌کند و امکان دارد به موهای شما گیر کند. بنابراین، گوشواره‌ های آویزی بیشتر برای استفاده روزانه و در محل کار مناسب نیستند. این نوع گوشواره مناسب برای صورت‌های مربعی، دایره‌ای، بیضی و مثلثی سر پایین می‌باشد.

گوشواره حلقه ای (Hoop)

گوشـواره حلقه‌ای یکی از جواهرات کلاسیک زنانه است که جزء گوشواره‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست، شکل آن دایره‌ای است و درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد، سپس دور نرمه گوش حلقه می‌شود. علاوه بر شکل گرد معمولی، این گوشواره با اشکال مختلفی همچون بیضی، مربع، لوزی و مثلث هم در اندازه‌های گوناگون وجود دارد. این نوع گوشواره از انواع مختلف مواد ساخته می‌شود و ممکن است برای زیبایی بیشتر، روی آن، سنگ‌های جواهر کاری شود.

حلقه‌های باریک و بزرگ برای جوانان و نوجوانان مناسب هستند. نمونه‌های کوچک‌تر برای کسانی که به دنبال شیکی و زیبایی هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. گوشواره حلقه‌ای می‌تواند از فلز ساده یا با دست‌کاری‌های جواهراتی تزئین شده باشد. این گوشواره ممکن است دارای حلقه‌های منظم یا نامتقارن باشد. حلقه‌های نامتقارن برای خانم‌های جسور، ماجراجو و کسانی که دوست دارند متفاوت باشند، مناسب است.

گوشواره حلقه‌ای به عنوان بهترین گزینه برای صورت‌های مربعی شناخته می‌شود. این گوشواره‌ها همه‌کاره بوده و برای انواع محیط‌ها از جمله محیط کاری تا دورهمی‌های آخر هفته، برای بیشتر زنان مناسب هستند.

گوشواره جدید

گوشواره لوستری یا گوشواره چند شاخه (Chandelier)

گوشـواره‌ های لوستری به عنوان یکی از زیباترین و لوکس‌ترین نوع گوشواره‌های آویزی شناخته می‌شوند. این گوشواره‌ها بلندتر و با تزیینات بیشتر و پیچیده‌ تر نسبت به گوشـواره‌های آویزی دیگر هستند. آنها بیشترین شکوه را در مهمانی‌ها، مراسم خاص و مجالس رسمی به ارمغان می‌آورند.

گوشواره‌ های لوستری، به طور ویژه صورت‌های گرد را لاغرتر نشان می‌دهند و برای افرادی با صورت‌های قلبی و بیضی مناسب می‌باشند. این گوشـواره با طراحی خاص و تزئینات فراوان مانند سنگ‌ های قیمتی، ممکن است سنگین باشد. همچنین، ممکن است به دلیل حرکت‌های زیاد به موها گیر کند، اما برای خانم‌هایی با موهای بلند، بسیار جلوه‌ می‌ دهد و همه را به خود جلب می‌ کند.

گوشواره بخیه ای یا گوشـواره رشته ای (Threader)

گوشـواره‌ های بخیه‌ ای با ظاهری ساده، یکی از گزینه‌ های کلاسیک و چندکاره می‌ باشند. این گوشـواره‌ ها تنها از یک زنجیر ساده یا «نخ» تشکیل شده‌اند که از سوراخ گوش عبور می‌ کند و ادامه‌ ی زنجیر از پشت لاله گوش آویزان می‌ شود، بدون داشتن هیچ قفلی در پشت گوش. گوشـواره‌ های بخیه‌ ای به شما امکان می‌دهند تا سنگ‌ ها، الماس یا فلزاتی که در آنها استفاده شده، بدون وجود هیچ قفلی در پشت گوش، آزادانه در جلوی گوش شما آویزان شوند.

گوشـواره بخیه‌ای یکی از گـوشواره‌ های مدرن و زیباترین مدل‌ هاست که با لباس‌ ها و سبک‌ های مینیمالیستی همخوانی دارد. اگر صورت شما قلبی، مربعی یا دایره‌ای است، این گـوشواره می‌تواند مناسب شما باشد. موقع استفاده از این نوع گوشواره، باید مراقب باشید که در لباس گیر نکنند یا در موهایتان گره نخورند.

گوشواره فشرده (Huggie)

گوشواره فشرده، یک نسخه جدیدتر و کوچک‌تر و ضخیم‌تر از گوشواره حلقه‌ای است. این گـوشواره از سوراخ گوش عبور می‌کند و به لاله گوش چسبیده یا به عبارت دیگر، لاله گوش را در آغوش می‌گیرد که به همین دلیل، همچون نزدیک بودن و بغل کردن است، به آن هاگی گوشـواره می‌گویند. با استفاده از گوشـواره های هاگی، نگرانی از گیر کردن گوشواره در لباس‌ها و موها برطرف می‌شود.
ضخامت این گوشواره باعث می‌شود که بتواند تزئینات بیشتری را جای دهد، مانند قلمزنی، سنگ‌ های قیمتی و الماس، قطعات فلزی زیبا و سایر اشکال دیگر. گـوشواره فشرده برای افرادی مناسب است که به دنبال گوشواره حلقه‌ای کوچک و جمع و جور هستند. این گوشـواره همانند گوشواره حلقه‌ای، برای صورت‌های کشیده، بیضی، مثلثی سر پایین و مربعی مناسب است. همچنین، گوشواره فشرده مناسب برای استفاده روزانه و تمامی استایل‌هاست. به راحتی می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از این گوشواره استفاده کنید.

گوشواره دکمه گوش (Ear Cuff)

گوشواره‌های دکمه‌گوش، به همان اندازه که گوشواره‌های کلیپسی، نیازی به سوراخ کردن گوش ندارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون نیاز به سوراخ کردن گوش، از بخش بیرونی غضروف لاله گوش آویزان می‌شوند. این گوشواره‌ها برای استفاده بر روی قسمت بیرونی غضروف لاله گوش طراحی شده‌اند و معمولاً بیشتر به خانم‌هایی با موهای کوتاه بسیار می‌آیند که گوشان آشکار است و این گوشواره‌ها می‌توانند جلوه بیشتری به گوش آنها ببخشند.
این گوشواره‌ها باید به اندازه کافی محکم باشند تا بدون حرکتی زیاد بر روی گوش قرار گیرند و از آن نیفتند. بعضی از این گوشواره‌ها دارای زنجیری هستند که انتهای آن وارد سوراخ گوش می‌شود. آنها در اندازه‌ها و طرح‌های گوناگونی طراحی می‌شوند. برخی از آنها می‌توانند یک قسمت از گوش را گرفته و برخی دیگر ممکن است تمامی گوش شما را در بر گیرد. جالب است که این گوشواره‌ها می‌توانند به صورت تکی هم استفاده شوند.

گوشواره های کلیپسی (Clip-on)

گوشواره‌های کلیپسی با استفاده از گیره فنری که در پشت آن‌ها قرار دارد، با فشار به دو طرف لاله گوش، در جای خود تثبیت می‌شوند و به همین دلیل نیازی به سوراخ کردن گوش ندارند. این نوع گوشواره، برای جواهرات گران‌قیمت توصیه نمی‌شود زیرا احتمال گم شدن آن زیاد است.

از زمانی که سوراخ کردن گوش رایج شده است، گوشواره‌های کلیپسی مقبولیت خود را از دست داده اند. با این حال، اگر نمی‌خواهید گوش خود را سوراخ کنید، گوشواره‌های کلیپسی بهترین گزینه برای شما هستند. با گوشواره‌های کلیپسی، می‌توانید با هر استایل و لباسی ست کنید. تنوع در طراحی این گوشواره‌ها باعث شده که با هر شکل و نوع صورت، از آنها استفاده کنید.

گوشـواره قلاب دار (Hook Earring)

گوشواره‌های قلاب‌دار انواع متنوعی دارند و می‌توان گفت گوشواره‌های آویزی، محبوب‌ترین نوع گوشواره‌های قلاب‌دار هستند. قدمت این گوشواره‌ها به زمان روم باستان برمی‌گردد و هنوز هم از جمله محبوب‌ترین گوشواره‌ها محسوب می‌شوند. این گوشواره‌ها معمولاً ظاهری کشیده و بلند دارند که از لاله گوش آویزان می‌شوند و شما می‌توانید با هر لباس و در هر موقعیتی از گوشواره‌های قلاب‌دار مناسب استفاده کنید.

  • گوشواره‌های قلاب‌دار دارای تنوع زیادی در قلاب‌ها هستند. در زیر با محبوب‌ترین آنها آشنا خواهید شد:
  • مدل قدیمی قلاب چوپان (shepherd’s hook) که دارای یک حلقه در جلوی آن است.
  • گوشواره قلوه‌ای (Kidney earwire) که برای امنیت بیشتر در برابر گم‌شدن، یک چفت بسیار کم وزن دارد.
  • مدل بالانس که در جلویش زاویه‌ای تعبیه شده تا از افتادن آن جلوگیری کند.
  • مدل قلاب ماهیگیری که دارای سیم پیچ یا یک توپ یا هردوی آن ها در قسمت جلویی می‌ باشد.

راه تشخیص گوشواره مناسب رنگ پوست

گوشواره‌ ها جزو زیورآلات و اکسسوری‌ های زنانه‌ ای هستند که در دو طرف صورت قرار می‌ گیرند. و بر روی ظاهر صورت تأثیر مستقیمی دارند. از این رو، تناسب رنگ و جنس گوشـواره با رنگ پوست زنان، می‌تواند زیبایی چهره خانم‌ها را دو چندان کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که دارای پوست‌ های روشن هستند، بهتر است از فلزات سفید و نقره‌ای استفاده کنند. از سوی دیگر، افرادی که دارای پوست‌های تیره‌تر هستند، ممکن است طلای زرد بیشتر به آنها بخواند. همچنین، فلزاتی مانند مس و برنج که رنگ سرخ نه روشن و نه تیره دارند، می‌توانند برای انواع رنگ‌های پوست مناسب باشند.

انواع گوشواره مناسب برای سلامت زنان

اگر تاکنون تجربه کرده‌ اید که هنگام استفاده از برخی گوشـواره‌ ها، احساس خارش یا قرمزی در گوشتان می‌کنید، این ممکن است ناشی از آلرژی پوست شما به جنس آن گوشواره یا زیورآلات باشد. رایج‌ترین آلرژی که در افراد وجود دارد، آلرژی به فلز نیکل است، که باعث خارش، قرمزی، تورم و تاول می‌شود.

در صورت تجربه حساسیت به این نوع گوشـواره‌ ها، می‌ توانید از گوشواره‌های با جنس‌ های طلای ۱۸ عیار، تیتانیوم، مس، برنج، نقره و استرلینگ استفاده کنید. این نوع گوشواره‌ها، در ساختار خود نیکل ندارند و از این رو ممکن است حساسیت و آلرژی را ایجاد نکنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *