اخبار و مقالات

گالری طلا و جواهر

گالری-طلا-و-جواهر

امروزه جهت خرید طلا و جواهرات ، افراد اغلب مایل به خرید از یک گالری طلا و جواهری معتبر هستند . این گالری ها مجوز های لازم جهت فعالیت را از صنف مربوطه دریافت کرده اند ، از مشخصات یک گالری طلا و جواهری معتبر می توان به ؛ ارائه فاکتور و مطلع کردن مشتری از قیمت روز و لحظه ای گرم طلا اشاره کرد .

گالری طلا و جواهر

فروشگاه های طلا و جواهری و یا به عبارتی گالری طلا و جواهر ، امروزه تنوع بیشتری از انواع طلا و جواهر را ارائه می کنند ؛ بنابراین با مراجعه به گالری های معروف شهر می توانید با تنوع گسترده ای از انواع محصولات روبرو شوید . راه اندازی گالری طلا نیاز به جواز کسب دارد ، بنابراین معتبر ترین طلافروشی ها گالری طلا و جواهر خود را دارند . در واقع فعالیت حرفه‌ ای و اصولی این گالری ها ، مستلزم اخذ مجوز های لازم است و  طلافروش ها همواره باید سعی کنند اجازۀ شروع به فعالیت خود را از صنف مربوطه دریافت کنند و سپس فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنند . به این منظور این افراد ، نیاز به ارائۀ گواهینامۀ مهارت انجام فنی آن کار خواهند داشت . امروزه اغلب طلا فروشی ها ، گالری طلا جواهری خود را داشته و با مجوز خود ادامه به فعالیت می دهند .

گالری طلا و جواهر

خرید طلا امروزه یکی از پر طرفدار ترین روش سرمایه گذاری محسوب می شود . از طریق طلا فروشی آنلاین ، می توانید …

مشخصات گالری طلا فروشی معتبر

یکی از بارزترین ویژگی های یک گالری طلا و جواهر معتبر ، داشتن انواع مدل ها و طرح های طلا در سبک های گوناگون می باشد . همانطور که می دانید هر شخصی سلیقه ای دارد ، ممکن است که نوع طرح و مدلی را انتخاب نماید که برای دیگران چندان جذابیتی نداشته باشد . در واقع یک مرکز فروش طلای معتبر بایستی برای افراد با هر نوع سلیقه ای ، انواع طرح ها و مدل های گوناگونی داشته باشد تا نیازمندی های مشتریان را رفع کند . علاوه بر آن که طلا های یک طلا فروشی بایستی دارای مدل و طرح های گوناگونی داشته باشد بایستی زیورآلات و جواهرات در وزن های گوناگون (از سنگین با قیمت بالا تا سبک و ظریف و قیمت های مناسب ) داشته باشد . جالب است بدانید که امروزه برندهای معتبر و معروف طلاسازی به سمت طلاهای شیک و ظریف روی آورده اند . همین امر به نوبه ی خود موجب شده تا طرفداران فراوانی را به سمت خود جذب نمایند . خرید آنلاین طلا از طلافروشی های معتبر فقط می تواند بسیار ایمن باشد .

موارد قابل مشاهده در طلافروشی معتبر

  • ارائه فاکتور : یکی از اصلی ترین مشخصه های گالری طلا و جواهر معتبر ، ارائه فاکتور واضح و دقیق می باشد. شایان ذکر است بدانید که قیمت نهایی تمام شده ی برای خرید طلا و جواهرات عبارت اند از (قیمت روز طلا، اجرت، مالیات و سود شخص فروشنده) است. برای آن که از درست و دقیق بودن قیمت نهایی آن به طور دقیق مطمئن شوید بایستی فاکتور آن را با دقت هر چه تمام بررسی نمایید و تمامی اطلاعات مربوط به آن نوشته شده باشد.
  • نمایش لحظه ای و روز قیمت طلا بر روی صفحه ی نمایش : مراکز طلا فروشی های معتبر و خوب از یک صفحه نمایش بزرگ جهت مشاهده ی قیمت لحظه ای و روز طلا استفاده می نمایند تا به طور لحظه به لحظه قیمت و اطلاعات طلا و جواهرات در دیدشان باشد. این فرایند تاثیر فوق العاده مثبت و خوبی بر روی خریدار گذاشته و حس اطمینان را برای او ایجاد می نماید. زیرا خریدار به طور آنلاین قیمت آن را مشاهده نموده و احتمال کلاهبرداری تا حد فراوانی کاهش پیدا می کند.
  • امنیت کافی : یکی دیگر از مهم ترین مشخصه های مراکز فروش طلای خوب و معتبر داشتن امنیت است. در بازارهای مراکز فروش طلا سیستم های امنیتی و پلیس وجود دارد. چنانچه طلا فروشی به صورت جداگانه و تک باشد بایستی آن مرکز دارای امنیت کافی و خوبی باشد تا مشتری هنگام خرید احساس امنیت داشته باشد. در برخی از مراکز فروش طلای معتبر بعد از خرید کردن طلای گران قیمت، شخص محافظی تا سوار شدن ماشین مشتری را همراهی می نماید تا از وجود هر گونه مشکل جلوگیری کند.
  • وجود گواهینامه معتبر از صنف طلا فروشان : یک مرکز فروش طلای خوب و معتبر بایستی دارای گواهینامه ی رسمی و معتبری از مراجع گوناگونی همچون (اتاق بازرگانی و صنف طلا و جواهر) باشد. این مسئله ی مهم نشان از کیفیت کار بالا و اعتبار آن مرکز را نشان می دهد.
  • داشتن فروشنده ی خوب : در حقیقت فروشنده باید توانایی بالایی جهت ارتباط برقرار نمودن و جذب مشتریان بیشتری را داشته باشد. یک فروش طلای معتبر در طی روند کار اطلاعات فراوانی را تجربه و به دست می آورد.

ارائه فاکتور در گالری کبیری گلد

در این صنف انواع فاکتور طلا و یا به عبارتی شناسنامه طلا ؛ می تواند ارائه شود . فاکتور می‌تواند به صورت دستی نگارش شده یا توسط نرم‌ افزار های حسابداری صادر شود . امروزه بخش زیادی از طلافروشان با استفاده از نرم‌ افزار های کامپیوتری فاکتورها را صادر می‌کنند و به همین دلیل دقت اعداد بیشتر است ؛ اما هنوز هم ممکن است فاکتور نوشته شده طلا را هم به شما تحویل دهند . نکته مهمی که باید به آن توجه کرد مهر و امضای فروشنده و وجود موارد ذکر شده در فاکتور است . بنابراین صرفا دستی یا کامپیوتری بودن یک فاکتور ، نمی‌تواند عامل تعیین اعتبار باشد . گالری طلا و جواهر کبیری گلد فاکتور خرید شما را به صورت دقیق و با اطلاعات جامع ارائه می دهد .

نکاتی برای دقت حین دریافت فاکتور

  1. طلا فروش می‌تواند سود تک فروشی را به جای ۷ درصد ، کمتر ارائه کند .
  2. شماره سریال فاکتوری که به مشتری داده می‌شود باید با شماره فاکتور فروشنده هم‌خوانی داشته باشد .
  3. حتما در زمان خرید اطلاعات خود را به صورت صحیح و کامل در اختیار فروشنده قرار دهید تا فاکتور جنبه رسمی و مستند داشته باشد .
  4. در فاکتور جواهرات باید مشخصات و وزن هر یک از سنگ‌ها یا قطعات اضافه شده به صورت کامل ذکر شده و قیمت هر کدام نیز اعلام شود .
  5. قیمت طلا هر دقیقه در حال تغییر است و در زمانی که خرید از یک گالری طلا و جواهر انجام می‌شود باید قیمت لحظه‌ای ثبت شود . این قیمت می‌تواند بر اساس هر گرم یا هر مثقال باشد . برای بیان این پارامتر طلافروشان از لغت «مظنه» نیز استفاده می‌کنند .
  6. در جدول موارد خریداری شده باید نام محصول خریداری شده به علاوه جزئیات ذکر شود . برای مثال تنها نوشتن لغت «دست‌بند» به عنوان کالای خریداری شده صحیح نیست . فروشنده بایستی ؛ طرح ، شکل و متعلقات کالا را درج کند . برای مثال «دست‌بندی سلطنتی با نگین اتمی» می‌تواند یک عنوان درست برای ردیف کالای خریداری شده باشد .
  7. علاوه بر نام باید تعداد و وزن دقیق هر کالا نیز درج شود . اگر چند عدد قطعه مشابه را خریداری می‌کنید نباید وزن به صورت کلی نوشته شود . بلکه باید در جلوی عنوان تعداد کالای خریداری شده ذکر شده و وزن واحد هر کدام نیز قید شود . در ادامه فروشنده باید وزن کل را نیز در پایین واحد‌های وزنی یادداشت کرده و خطی را جهت تکمیل خرید در زیر آن‌ها رسم کند .

اطلاعات فاکتور طلا

فاکتور طلا ( Gold invoice ) ، سندی رسمی است که در آن مشخصات طلای خریداری یا فروخته شده به صورت دقیق درج می‌شود ؛ ممکن است هنگام خرید از یک گالری طلا و جواهر ، فروشنده فاکتور نوشته شده طلا را به شما تحویل دهد یا آن را از نرم‌ افزار‌های حسابداری پرینت بگیرد . در یک فاکتور معتبر طلا ، تمامی خصوصیات طلای فروخته شده به صورت دقیق نوشته شده است و اطلاعات خریدار و فروشنده به صورت دقیق قید می‌شود . مهم‌ترین بخش‌های یک فاکتور طلا عبارت‌اند از :

  • قیمت طلا : ثبت‌ شده به صورت لحظه‌ ای
  • مالیات بر ارزش افزوده : ۹ درصد از قیمت طلا
  • نرخ اجرت : که از سمت فروشنده مقرر شده
  • مهر و امضای فروشنده : که حتما باید رسمی باشد
  • قیمت نهایی طلا : مجموع قیمت ، نرخ اجرت ، سود و مالیات
  • مشخصات متعلقات : مثلا اگر سنگی روی قطعه طلا وجود داشته
  • سود تک فروشی: همان سود طلا فروش که حداکثر آن ۷ درصد است
  • مشخصات محصول خریداری شده : شامل نام دقیق ، عیار ، تعداد و وزن
  • مشخصات خریدار : شامل اطلاعات هویتی (نام و نام خانوادگی) و شماره تماس
  • سربرگ فاکتور : شامل نام فروشگاه ، اطلاعات تماس ، شماره سریال منطبق با فاکتور مشتری
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *