اخبار و مقالات

علت خم شدن مدام النگو طلا در دست چیست؟

خم شدن النگو طلا

علت خم شدن مدام النگو طلا در دست

خم شدن النگو طلا، مراقبت از طلا و جواهرات، به ویژه جلوگیری از خم شدن یا شکسته شدن النگو طلا، یکی از اصلی‌ ترین نگرانی‌ های بانوان است. اغلب، النگوها در اثر ضربه یا در هنگام انجام فعالیت‌ های خانگی دچار آسیب می‌ شوند. در ادامه، با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم چگونه می‌ توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

النگو ” Bangle” چیست؟

النگو، یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ های طلا و جواهر است که اغلب به صورت دایره‌ای بدون قفل بر روی مچ دست قرار می‌ گیرد. انتخاب و پوشیدن النگو به طور کاملاً سلیقه‌ای انجام می‌ شود و شما می‌ توانید از انواع طرح‌ ها و تعداد مورد علاقه خود استفاده کنید.

از روش سنتی، النگوها به طور معمول برداشت نمی‌شوند، اما طرح‌ های مدرن‌ تری از این اکسسوری وجود دارند. النگوهای دستبندی یا النگوهایی با قابلیت گشاد و بسته شدن عرضه می‌ شوند. برخی از این طرح‌ها با نگین‌ های الماس طراحی می‌ شوند و توجه زیادی از طرفداران دارند.

۶ دلیل خم شدن یا شکستن النگوی طلا

وقتی یک النگوی طلای جدید خریداری می‌ کنید، ابتدا آن به صورت کاملاً گرد و دایره‌ای است. اما ممکن است پس از یک مدت استفاده مداوم، متوجه شوید که النگوی شما تغییر شکل پیدا کرده است. این اتفاق البته برای همه النگوها رخ نمی‌دهد و تنها برخی از آنها ممکن است به این مشکل دچار شوند.

یکی از عوامل اصلی این مسئله می‌تواند کیفیت پایین النگو باشد. به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های مهم بانوان هنگام استفاده از طلا و جواهراتشان، خم شدن یا شکستن النگوهایشان است. النگوها معمولاً در اثر ضربه‌ها و فشارهایی که در هنگام انجام کارهای خانگی وارد می‌شود، آسیب می‌بینند. اما عوامل دیگری نیز می‌توانند به این مشکل منجر شوند. در ادامه، برخی از دلایل رایج خم شدن یا شکستن النگو را برایتان ذکر می‌کنیم:

  1. فشار فیزیکی: یکی از دلایل اصلی خم شدن و شکستن النگو طلا، فشار فیزیکی است. به عبارتی، هنگامی که النگو در دستان شماست، در حین انجام کارهای سنگین، ممکن است النگو خم شود.
  2. جنس النگوی طلا: طلا خالص یک ماده نرم است و هر چه عیار طلا بالاتر باشد، احتمال سایش و تغییر فرم بیشتری در آن وجود دارد. انتخاب جنس مناسب النگو می‌تواند عاملی برای جلوگیری از خم شدن آن باشد.
  3. سایز النگو: سایز النگو نیز می‌تواند عاملی برای شکستن آن باشد. در هنگام خرید و انتخاب النگو، باید به سایز دست خود دقت کنید و النگویی با سایز مناسب برای دست خود انتخاب کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از شکستن النگو، از آسیب دیدن دست نیز جلوگیری می‌کند.
  4. ظریف بودن النگو: النگوهایی که باریک و ظریف هستند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند، زیرا احتمال خم شدن یا شکستگی آنها بیشتر است.
  5. ضربه یا کشیدگی: النگو ممکن است به دلیل ضربه یا کشیدگی تکه در معرض آن قرار می‌گیرد، خم شود یا شکسته شود. ضربه‌های قوی، مانند افتادن النگو بر روی سطح سخت یا برخورد با اشیاء سنگین، می‌توانند باعث خم شدن یا شکستگی النگو شوند.
  6. استفاده روزمره: استفاده مداوم از النگو و قرار گرفتن آن در معرض عوامل خارجی می‌تواند به شکستن و خم شدن النگو منجر شود. مثلاً در هنگام شستن دست‌ها، استفاده از مواد شیمیایی قوی، استفاده از النگو در حین تمرین و ورزش‌های سنگین، ممکن است النگو را آسیب برساند.
خم شدن النگو طلا

خم شدن النگو طلا

برای جلوگیری از خم شدن یا شکستن النگو، می‌ توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. انتخاب النگو با جنس و ضخامت مناسب.
  2. اندازه‌گیری دقیق انگشتان و انتخاب سایز مناسب النگو.
  3. اجتناب از استفاده از النگو در هنگام انجام کارهای سنگین یا ورزش‌های سنگین.
  4. مراقبت دقیق از النگو و جلوگیری از قرار گرفتن آن در معرض ضربه‌ها و فشارهای شدید.
  5. استفاده از محلول‌ های شستشوی مناسب برای تمیزی النگو و اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی قوی.

اگر النگوی شما خم شده است، می‌توانید به یک جواهر فروش محلی مراجعه کنید تا آن را تعمیر کند یا به شما راهنمایی کند که چگونه آن را به حالت اولیه برگردانید.

۴ راه برای جلوگیری از شکستن النگو طلا

النگوی طلا ممکن است به دلایل مختلفی شکسته یا خم شود. در اینجا به برخی از عواملی که می‌توانند باعث شکستن یا خم شدن النگوی طلا شوند، اشاره می‌کنیم. سپس روش‌هایی برای پیشگیری از این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

عواملی که می‌توانند باعث شکستن یا خم شدن النگوی طلا شوند عبارتند از:

  1. فشار فیزیکی: استفاده از النگوی طلا در هنگام انجام کارهای سنگین، مانند حمل و نقل اشیاء سنگین یا کارهای خانگی سنگین، می‌ تواند باعث شکستن یا خم شدن آن شود.
  2. جنس النگو: جنس النگوی طلا نیز می‌ تواند تأثیر بسیاری در مقاومت و انعطاف پذیری النگو داشته باشد. النگوهایی با عیار بالا و طلا خالص بیشتر در معرض خطر شکستن یا خم شدن قرار دارند.
  3. سایز النگو: سایز النگو نیز می‌تواند برای شکستن یا خم شدن آن مؤثر باشد. استفاده از النگوی بزرگتر یا کوچکتر از اندازه مناسب دست، می‌تواند باعث افزایش خطر شکستن یا خم شدن آن شود.
  4. ضربه یا فشار: ضربه‌ ها و فشارهای قوی به النگوی طلا، مانند افتادن آن بر روی سطح سخت یا برخورد با اشیاء سنگین، می‌توانند باعث شکستن یا خم شدن آن شوند.
  5. استفاده روزمره: استفاده مداوم از النگو و قرار گرفتن آن در معرض عوامل خارجی نظیر تماس با مواد شیمیایی قوی، استفاده در هنگام تمرین و ورزش‌های سنگین، و شستشوی غیرمناسب می‌توانند باعث شکستن یا خم شدن النگو شوند.
خم شدن النگو طلا

خم شدن النگو طلا

برای پیشگیری از شکستن یا خم شدن النگوی طلا، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. انتخاب النگو با جنس و ضخامت مناسب و مقاومت کافی.
  2. اندازه‌گیری دقیق انگشتان و انتخاب سایز مناسب النگو.
  3. اجتناب از استفاده از النگو در هنگام انجام کارهای سنگین یا ورزش‌های سنگین.
  4. مراقبت دقیق از النگو و جلوگیریاز قرار گرفتن آن در معرض ضربه‌ها، فشارهای قوی و تماس با مواد شیمیایی قوی.
  5. نگهداری و نگهداری صحیح از النگو، از جمله شستشوی منظم با روش‌های مناسب و استفاده از جعبه‌های محافظ برای جلوگیری از خوردگی و آسیب به النگو.
  6. عدم استفاده از النگو در هنگام خوابیدن، دوشیدن، و فعالیت‌هایی که ممکن است باعث متلاشی شدن النگو شود.
  7. در صورت لزوم، مراجعه به یک جواهر‌فروش معتبر برای تعمیر النگوی شکسته یا خم شده.

با رعایت این روش‌ها، می‌توانید خطر شکستن یا خم شدن النگوی طلا را به حداقل برسانید و مانع از ایجاد آسیب به آن شوید.

۱- استفاده از النگو در مواقع خاص

برای جلوگیری از شکستن یا آسیب دیدن النگوها، بهتر است آنها را فقط در مناسبت‌ها، مراسم و مهمانی‌ها استفاده کنید. با این اقدام، طول عمر، درخشش و زیبایی النگوها را افزایش خواهید داد. اگر النگوهای شما به شکلی هستند که نمی‌توانید آنها را به راحتی دست کنید، باید در نگهداری از آنها مراقبت بیشتری را انجام داده و مواظب باشید تا فشاری به آنها وارد نشود.

۲- احتیاط هنگام انجام کارهای سنگین

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به النگوهای شما، توصیه می‌ شود در هنگام انجام فعالیت‌ های سنگین که احتمال آسیب رسیدن به النگوها بیشتر است. آن ها را از دستان خارج کنید تا از ضربه و کشیدگی جلوگیری شود. همچنین، قبل از ورود به استخر و انجام هرگونه حرکات ورزشی، نیز توصیه می‌شود النگوها را از دست خود خارج کنید.

برای جلوگیری از فرسودگی و سایش النگوها، بهتر است در هنگام انجام کارهای خانگی که از مواد شوینده یا اسیدی استفاده می‌کنید، النگوها را از دستان خود خارج کنید. این اقدام در حفظ زیبایی و کیفیت النگوها تاثیرگذار خواهد بود.

۳- دقت و احتیاط در زمان درآوردن النگوها

برای جلوگیری از تغییر شکل یا کشیدگی النگوها، در هنگام درآوردن آنها از دست، از روش‌های صحیح و مطمئن استفاده کنید. پس از خارج کردن النگوها از دست خود، آنها را در یک محل مطمئن مانند جعبه جواهرات قرار دهید تا از وارد شدن آسیب‌های احتمالی به آنها محافظت شوند.

برای پیشگیری از شکستن النگوها، در استفاده روزمره از آنها بسیار دقت و احتیاط کنید. اگر امکان درآوردن مرتب النگوها را ندارید، در نگهداری از آن ها بسیار کوشا و مراقب باشید تا فشاری به آنها وارد نشود. همچنین، با مراقبت و محافظت مناسب از طلا و جواهرات خود، می‌توانید طول عمر بیشتری برای آنها تضمین کنید و جلوه و زیبایی آنها را حفظ کنید. به این ترتیب، سرمایه‌های طلا و جواهرات خود را به ماندگاری و دوام بیشتری دست خواهید یافت.

آیا النگوی طلای خم شده قابل تعمیر است؟

بطور کلی، النگوهای خم شده ممکن است تغییر شکل در ساختار دایره‌ ای خود را تجربه کنند، اما قابلیت بازگشت به شکل اول در آنها وجود دارد. این قابلیت به عواملی مانند سختی فلز (عیار یا آلیاژ طلا استفاده شده در النگو)، طرح یا سبک النگو و خاصیت خمش آن بستگی دارد. النگوهای ساخته شده با فلزات نرمتر و دارای طرح‌ های ساده‌ تر و همچنین حاوی تعدادی سنگ قیمتی، به راحتی قابل تعمیر هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *