اخبار و مقالات

سرویس طلا شکوفه

سرویس طلا شکوفه

سرویس طلا شکوفه

نماد گل یا سرویس طلا شکوفه از طرح‌ های بسیار مورد علاقه ای است که توسط برندها و طراحان بسیاری همیشه مورد توجه قرار می‌ گیرد. استفاده از این نماد برای اولین بار در دهه ۱۸۳۰ میلادی و با هدف نشان دادن دوستی، عشق و ازدواج شکل گرفت. علاوه بر این، جالب است بدانید که در جواهرات از گل‌ های بنفشه، رز و گل فراموش‌ نشدنی نیز به طور فراوان استفاده می‌ شود.جالب است بدانید که گل فراموش نشدنی را عموماً از موادی مثل فیروزه می سازند و به همین دلیل این سنگ نیز لقب “سنگ فراموش‌ نشدنی” را به خود اختصاص داده است.

نماد عمومی شکوفه های گیلاس

نماد شکوفه و سرویس طلا شکوفه، عشق، پاکی، تسلط و طبیعت زودگذر زندگی – این تنها بخشی از مفاهیمی است که فرهنگ‌ های مختلف با زیبایی فانی گل‌های گیلاس مرتبط کرده‌ اند.

علاوه بر این تفاسیر، این گل‌ها به عنوان نمادی از تولد دوباره و تجدید همچنان نمایان هستند، زیرا نشانه آغاز بهار را به ما می‌ رسانند. آن‌ ها ماه‌ های تیره زمستان را به پایان رسانده‌ اند و افراد را با گلبرگ‌ های صورتی روشن و چشمگیر خود جذب خود کرده‌ اند. این تشبیه در ژاپن مناسب است زیرا سال مالی و تحصیلی هر دو در آوریل آغاز می‌ شوند، در همان زمان که فصل گل‌ های گیلاس شروع می‌ شود.

نماد گل در باستان

یونانی‌‌ ها اولین ملتی بودند که به گل‌ ها معانی مشخصی اختصاص دادند و در زندگی شخصی و اجتماعی از آن‌ ها استفاده کردند. سپس رومی‌ ها نیز این روش را پذیرفتند و در نهایت دیگر ملت‌ ها نیز از آن استقبال کردند. در کشور ما نیز گل‌ ها کاربردهای مختلفی دارند. و به عنوان نماد و نشانه مشخصی استفاده می‌ شوند. به عنوان مثال، لاله در ایران نماد شهادت شهیدان است و به عنوان نمادی از ایثار و تضحیت در راه آرمان‌ های دینی یا ملی استفاده می‌ شود.

در دوران ویکتوریا، بیان عواطف عاشقانه با صدای بلند ممنوع بود. به همین دلیل، مردم از گل‌ ها و گیاهان برای ارسال پیام‌ های مخفی استفاده می‌ کردند. پس از انتشار فرهنگ لغت “زبان گل‌ها” توسط جوزف هم‌پورتسگال در سال ۱۸۰۹، توجه به نماد گل‌ ها و گیاهان بیشتر شد و افراد بیشتری به صورت علمی‌ تر به مطالعه‌ ی آن‌ ها پرداختند.

نماد گل در کشورها

جالب است بدانیم که بسیاری از کشورها گل ملی خود را دارند که براساس مذهب، تاریخ، اسطوره‌ ها و خصوصیات فرهنگی مردم انتخاب می‌ شود. به عنوان مثال، گل رز بیشترین مورد علاقه را در این زمینه دارد و در ۱۰ کشور، از جمله آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ایران و رومانی به عنوان گل ملی انتخاب شده است.

معنای گل‌ ها با توجه به فرهنگ و ارزش مردم متفاوت است، اما در کل دنیا گل رز به معنای عشق و زیبایی است و در همه کشورها این معنا را می‌دهد. در فرهنگ‌ های مختلف نیز معانی متفاوتی مورد نظر است؛ به عنوان مثال، در دوران رنسانس گل رز نماد شهادت و عشق آسمانی بود و در حال حاضر به عنوان نماد صلح، آرامش و محبت شناخته می‌ شود.

گل‌ های ملی ایران شامل چهار گل نیلوفر آبی، سرو ناز، گل محمدی و لاله هستند. نیلوفر یا لوتوس در اساطیر کهن ایرانی به گل ناهید مشهور است. گل لوتوس در شب بسته می‌ شود و صبح روز بعد به زیبایی باز می‌شود. در آیین بودایی نیز گل لوتوس به معنای بیداری معنوی و خلوص استفاده می‌ شود. گل داودی و شکوفه گیلاس نیز در ژاپن محبوبیت زیادی دارند. گل داودی نشانه‌ای از طول عمر است و در مراسم بازنشستگی به افراد آن‌ها هدیه می‌شود تا برایشان زندگی طولانی را آرزو کنند. همچنین اهدای شکوفه گیلاس یادآور زودگذری زندگی است و نباید آن را سخت بگیریم و دیگران را ناراحت کنیم.

در اروپا، استفاده از گل‌ ها در مراسمات و مهمانی‌ ها رایج است. یکی از رسومات جالب اروپایی‌ ها این است که به خانم‌ هایی که میزبانند گل هدیه می‌ دهند تا از حضور آن ها سپاسگزاری کنند.

نماد گل در روانشناسی

در روانشناسی، نماد گل با مفاهیم متفاوتی همراه است و در این قسمت به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. به عنوان مثال، گل ارکیده نماد عشق و تحسین است و عطر آن نشانگر وجود انسانی با صفات خوب است. بنابراین، با اهدای گل ارکیده می‌توانید تحسین خود را نسبت به فردی که از او الهام گرفته‌اید، نشان دهید.

گل لاله

گل لاله رنگ‌های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست:

  • لاله زرد نماد افکار شاد است.
  • لاله سفید نماد بخشش و گذشت است.
  • لاله بنفش نشان دهنده‌ی وفاداری همیشگی است.
سرویس طلا

سرویس طلا شکوفه

گل نرگس

نرگس، نماد تولد دوباره و آغاز نو، است. این گل زرد، معادل فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. به همین دلیل، نرگس یکی از محبوب‌ ترین گل‌ ها برای آغاز دوباره یک ارتباط دوستانه یا عاشقانه است. از نرگس به عنوان هدیه برای تولد نوزادان نیز استفاده می‌ شود و این به معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک است.

گل کوکب

گل کوکب، همواره با رشد و خوش بو بودن خود، توانسته است همه را شگفت زده و شاد کند. در گذشته، مردم با معتقد بودند که به احتراق برگ‌های این گیاه، شیاطین و دشمنان از بین می‌روند و جای خود را به زیبایی و آرامش می‌دهند. از اینرو، گل کوکب به عنوان نمادی از پاکی روحانی و عشق شناخته می‌شود. همچنین، این گل به عنوان نمادی از صبر و شکیبایی نیز شناخته می‌شود.

گل میخک، سرویس طلا شکوفه

گل میخک، یکی از گل‌ها است که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان استفاده می‌ شد. این گل امروزه نماد عشق، افتخار، برتری و جذابیت محسوب می‌ شود. گل میخک قرمز کم رنگ، نماد تحسین و تعظیم است. و گل میخک قرمز پر رنگ نماز عشق و احساسات عمیق را نشان می‌ دهد.

گل داوودی

گل داودی که به قرن ۱۵ قبل از میلاد مسیح برمی‌ گردد. در اساطیر یونانی با معنای طلایی و هم رنگ با طلا شناخته می‌ شد. این گل نماد طول عمر است و هدیه دادن آن به معنای داشتن یک دوست بسیار عزیز برای اهدا کننده میباشد.

گل گلایل

گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. جایگاه اصلی این گل به مناطق شمال آفریقا و منطقه مدیترانه تعلق دارد. گل سوسن نمادی از قدرت، تمامیت و کمال اخلاقی است. اما گل گلایل سفید به معنی روان پاک بودن است و برای ادای احترام به درگذشتگان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

گل بنفشه

گل بنفشه نماد فردی مهربان و دلسوز با علاقه زیاد به خلق یادگاری‌هایی از دوستان است. در زندگی همواره شاد و خرسند هستید و از این خوشحالی‌ها سپاسگزارید. همچنین همیشه علاقه‌مندید که شادی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

گل آفتابگردان

این گل نماد زندگی پر از خوشبختی و سرسبزی، نماد احترام و شادمانی به فرد مقابل و نمایانگر وفاداری و همبستگی با معشوق می‌ باشد.

نماد گل در فشن، سرویس طلا شکوفه

گل به‌ عنوان نمادی از زیبایی، زندگی و فراوانی در فشن همواره مورد استفاده قرار گرفته و در آینده نیز همچنان به‌ عنوان یک الگوی طراحی پرطرفدار تلقی خواهد شد. برخی از برندها نیز از گل و طرح‌ های فلورال به عنوان نمادی از هویت خود و الهام بخش طراحی‌هایشان استفاده کرده‌ اند. یکی از مشهورترین برندهایی که از این عنصر بهره‌گیری می‌ کند، برند لوئی ویتون است.

لویی ویتون، سرویس طلا شکوفه

لویی ویتون مالتیر در سال ۱۸۵۴ در پاریس بنیانگذار مارک لویی ویتون بود. او به کار خود با تولید چمدان‌های بزرگ با فضای زیاد برای نگهداری وسایل شروع کرد. پس از پایان دوره ویکتوریا، خانه مد لویی ویتون با طرح های مونوگرامی مشهور و الگوهای گل چهاربرگ و گل معمولی به شهرت رسید.

H & M

در سال ۱۹۴۷، برند H&M با فعالیت در صنعت پوشاک و لوازم آرایشی در شهر وستروس کشور سوئد تأسیس شد. این شرکت به عنوان دومین برند بزرگ عرضه کننده لباس در جهان شناخته شده است و با شرکت Zara به عنوان رقیب قدرتمند محسوب می‌شود. در حال حاضر، H&M در بیش از ۶۲ کشور بیش از ۴۵۰۰ شعبه دارد که بیش از ۱۳۲۰۰۰ کارمند در آن‌ها مشغول به کار هستند. این برند علاوه بر این، در طرح و طراحی لباس‌های خود از نماد گل نیز استفاده می‌ کند.

زیمرمن

دو خواهر به نام نیکی و سیمون زیمرمن در سیدنی، استرالیا، در سال ۱۹۹۱ برند لاکچری زیمرمن را تأسیس کردند. طراحی‌های گشاد و جسورانه با الهام از رمانتیک، برند زیمرمن را به یکی از برترین برندهای دیزاینر تبدیل کرده است. امروزه، که این برند بیش از پیش توجه و محبوبیت دارد، افراد معروف و سلبریتی‌ها عاشق پوشیدن لباس‌های زیمرمن شده‌اند.

گیامباتیستا والی، سرویس طلا شکوفه

گیامباتیستا والی پس از همکاری با روبرتو کاپوچی در برند فندی و به عنوان مدیر خلاقیت در برند امانوئل آنگارو، در سال ۲۰۰۵ برند خود را تأسیس کرد. او با سبک لباس‌های زنانه چین‌دار و طرح‌های گلدارش شناخته می‌ شود.

برند جواهرات پیاژه

پیاژه، یک شرکت سوئیسی معتبر، در رنک برترین برندهای طلا و جواهر در جهان قرار دارد. شرکت پیاژه در سال ۱۸۷۴ توسط جورج پیاژه تأسیس شده و در حال حاضر جزو گروه ریچموند سوئیس است. این شرکت با داشتن کارگاه جواهرسازی معروف در شهر ژنو، به عنوان صاحبان دقیق‌ترین الماس‌ها شناخته می‌شود. همچنین، برندهای معروف این شرکت طرح گل رز را به خود اختصاص داده‌ اند.

ون کلیف آرپلز (Van Cleef Arpels)

“ون کلیف آرپلز” یکی از برندهای مشهور، گران قیمت و لوکس در حوزه جواهرات جهان است. این شرکت فرانسوی همچنین در زمینه تولید ساعت فعالیت می‌کند. جواهرات “ون کلیف آرپلز” توسط اشخاص مشهوری مانند الیزابت تیلور و فرح پهلوی نیز دوست داشته شده است. این برند معروف در جهان به خاطر مهارت در استفاده از سنگ‌های ظریف و گران‌قیمت و تکنیک‌های منحصر به فردی که در سفارشی کردن جواهرات بکار می‌گیرد، شناخته می‌شود. علاوه بر این، برند ون کلیف آرپلز به خاطر استفاده از طرح‌های متنوع حیوانات، گل‌ها و عناصر طبیعی در محصولات لوکس خود نیز شهرت یافته است.

برند جواهرات بوچلاتی

برند جواهرات بوچلاتی به طور معمول از اشکال گل و گیاهان مختلف الهام گرفته و طرح‌های جواهرات خود را طراحی می‌کند. بوچلاتی یکی از برندهای گران قیمت و معروف جهان در زمینه طلا و جواهر است. این برند لوکس و ایتالیایی به خاطر کیفیت استثنایی جواهرات و طلاهای خود شهرت جهانی دارد. بوچلاتی به استایل رومی و اصیل که ریشه در ایتالیا دارد وفادار است و این اصالت را در بسیاری از دستبندهایش نشان می‌دهد.

نماد گل در سرویس طلا شکوفه

مدت‌هاست که گل‌ها با عشق و احساس پیوند خورده‌ اند. در دوران ویکتوریا، جواهرات از المان گل برای بیان احساسات استفاده می‌ شدند و به همین دلیل طراحی‌ های بیش از حد معمول شکل می‌ گرفتند. هر نوع گل، یک نماد سمبولیک با معنای منحصر به فردی داشت که به صورت آویز گردن، گوشواره یا دستبند به عنوان هدیه اهدا می‌ شد. هنگام خرید جواهرات حتماً توجه کنید که نماد هر گل چه معنا و مفهومی را بیان می‌کند. این طوری با کمی هوش و ادراک می‌ توانید احساسات خود را به نفر مورد نظر انتقال دهید.

سرویس طلا

سرویس طلا شکوفه

نماد گل رز در جواهرات

معرفی نماد گل در جواهرات را با گل عشاق آغاز می کنیم. گل رز نمادی از عشق و دوستی در همه دنیاست. اغلب عشاق به یکدیگر رز قرمز هدیه می‌ دهند. همین موضوع الهام‌ بخش طراحان جواهر است و انواع ست جواهرات با طرح گل رز ساخته شده است. در روم و یونان باستان از گل رز بدون استفاده از کلمات استفاده می‌ شد یک شاخه گل راز دل عاشق را برملا می کند. رنگ های دیگر زر در جواهرات کم و بیش همین معنا را منتقل می کنند:

  • رز سفید نمادی از پاکی و بی گناهی
  • رز صورتی نماد تحسین و قدردانی
  • رز نارنجی نماد شور و اشتیاق
  • رز بنفش نماد عشق در نگاه اول

نماد گل میخک در جواهرات

نماد گل در جواهرات ارتباط تنگانگی با رنگ دارد. به عنوان مثال گل میخک نمادی از دوستی است اما در مدل های گوناگون میخک این مفهوم تا حدودی تغییر می نماید.

  • میخک سفید: نماد پا کیف عشق خالص و خوش شانسی
  • میخک صورتی: نماد راستگویی و صداقت
  • میخک قرمز: نماد عشق و زیبایی
  • میخک بنفش: نمادی از غیر قابل پیش بینی بودن

نماد گل ارکیده در سرویس طلا شکوفه

ارکیده هم مثل بسیاری از گل های زیبای طبیعی مدل های رنگی زیادی دارد. ارکیده قرمز نمادی از عشق و زیبایی است. اما دیگر رنگ‌ های ارکیده هر کدام مفهومی خاص دارند.

  • ارکیده سفید: نماد گل در جواهرات با مفهوم فروتنی
  • ارکیده بنفش: نماد احترام، تحسین و وفاداری
  • ارکیده زرد: نماد شادی و شروع دوباره

نماد گل سوسن در جواهرات

گل سوسن در جواهرات نمادی از پاکی و بی گناهی است. معمولا برای نشان دادن اعتقاد به بکر بودن و فروتنی فرد به او نمادی از سوسن سفید را هدیه می‌دهند. دیگر رنگ های سوسن هر کدام معانی گسترده‌ای دارند:

  • سوسن نارنجی: نمادی از احساسات شهوانی
  • سوسن زرد: نمادی از شادمانی
  • سوسن دشتی: سمبل قلب پاک، دوست داشتنی بودن
  • زنبق، سوسن سفید

نماد گل لاله در جواهرات سرویس طلا شکوفه

گل لاله دارای رنگ‌هایی زیبا با نماد خاص خود است. لاله قرمز نمادی از عشق جاودانه و بی‌پایان استو در ادبیات ایران اشاره به خون فرهاد دارد. وقتی فرهاد از عشق شیرین جان سپرد از هر قطره خون عاشق، یک لاله قرمز صحرایی رویید. در بین دیگر ملل دنیا نیز روایت‌هایی مشابه از لاله سرخ وجود دارد. اما دیگر رنگ‌های لاله چه مفهومی را انتقال می دهند؟

  • لاله سفید: نمادی از بخشش و گذشت
  • لاله زرد: نمادی از تفکرات شاد و مثبت
  • لاله بنفش: نماد وفاداری همیشگی

کلام آخر

گالری پرسته، علاوه بر استفاده از طلا و سنگ‌های قیمتی، نماد گل را نیز در جواهرات متنوعی به کار می‌ برد. این جواهرات شامل گل‌ های طلائی ساده و گل‌هایی هستند که روی پایه‌ هایی از جنس طلا ۱۸ عیار قرار گرفته‌اند. شما می‌ توانید در گالری پرسته دستبند طلا، گوشواره، انگشتر، گردنبند یا پابندهای طلا با طرح گل را پیدا کرده و خریداری نمایید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *