اخبار و مقالات

ست حلقه ازدواج

ست حلقه ازدواج

ست حلقه ازدواج

ست حلقه ازدواج یکی از نمادهای عشق و پیمان ازدواج بین عروس و داماد می باشد. این سنت دیرینه از گذشته تاکنون وجود داشته و هیجان زیادی را بین عروس و داماد به وجود می‌ آورد. حلقه زنانه ممکن است به درخواست عروس‌ ها از جنس نقره، طلا و پلاتین باشد، ولی بیشتر عروس‌ ها تمایل دارند حلقه آن‌ ها از جنس طلا باشد.

آن‌ ها اعتقاد دارند نماد تعهد و عشق آن‌ ها باید جنس ارزشمندی مانند طلا باشد، به همین دلیل بیشتر حلقه‌ های طلا را انتخاب می‌ کنند. در بازار، انواع حلقه‌ های زنانه با تنوع بالایی وجود دارد، اما بیشتر نمونه‌ های آن مورد توجه بیشتری قرار می‌ گیرند. در ادامه چند نمونه حلقه زنانه را برایتان معرفی می‌ کنیم تا شناخت بیشتری درباره این حلقه‌ ها پیدا کنید.

جنس ست حلقه ازدواج

حلقه زنانه یکی از نمادهای عشق و پیمان ازدواج بین عروس و داماد است. این سنت دیرینه از گذشته تاکنون وجود داشته است و هیجان زیادی را بین عروس و داماد به وجود می‌ آورد. حلقه زنانه ممکن است به درخواست عروس‌ ها از جنس نقره، طلا و پلاتین باشد. ولی بیشتر عروس‌ ها تمایل دارند حلقه آن‌ ها از جنس طلا باشد. آن‌ ها اعتقاد دارند نماد تعهد و عشق آن‌ ها بایستی جنس ارزشمندی همانند طلا باشد، به همین دلیل بیشتر حلقه‌ های طلا را انتخاب می‌ کنند.

در بازار، انواع حلقه‌ های زنانه با تنوع بالایی وجود دارد، اما بیشتر نمونه‌ های آن مورد توجه بیشتری قرار می‌ گیرند. در ادامه چند نمونه حلقه زنانه را برای شما معرفی می‌ نماییم تا شناخت بیشتری درباره این حلقه‌ ها داشه باشید.

حلقه ساده

حلقه زنانه ساده، عموماً یک حلقه بدون هیچ نگین یا سنگ قیمتی است. نام دیگر این حلقه، رینگ طلا نیز است. این حلقه سبک ساده‌ ای دارد، اما یکی از ویژگی‌ های کلیدی آن این است که در کمال سادگی هیچ وقت از مد نمی‌ افتد. قیمتی پایین‌ تر نسبت به سایر حلقه‌ ها دارد، به دلیل عدم استفاده از هیچ سنگ یا نگین قیمتی در آن. این مدل از حلقه در بازار به صورت طلای سفید و زرد موجود است، اما مدل زرد آن فروش بیشتری دارد.

ست حلقه نامزدی

ست حلقه ازدواج

حلقه نگین‌ د‌ار

حلقه زنانه نگین دار، حاوی نگین‌ های زیبا و قیمتی است که به دلیل داشتن نگین‌ ها، وزن سنگین‌ تری دارند و به طور قطع قیمت بالاتری نیز دارند.

نگین‌ های این مدل از حلقه زنانه می‌ توانند شامل جواهرات قیمتی مانند الماس با تراش‌ های مختلف باشند. نگین‌ های این حلقه می‌ توانند شامل مارکیز، برلیان و الماس باشند که ظاهری زیبا و شکیل دارند و تمام نگاه‌ ها را به خود جلب می‌ کنند. حلقه زنانه نگین دار اغلب به صورت تک نگین یا چند نگین ساخته می‌ شود. حلقه تک نگین از طلا بیشتر برای دوران نامزدی استفاده می‌ شود، در حالی که حلقه چند نگین حاوی نگین‌ های بیشتری است که بر روی آن کار شده است.

حلقه طلا تراش

این مدل از حلقه‌ ها، اگرچه نگین ندارند، اما بر روی آن‌ ها طرح‌ های مختلفی تراش داده شده است. آن‌ ها ظاهری زیبا، منحصر به فرد و شیک دارند، البته قیمتی ارزان‌ تر نسبت به حلقه‌ های نگین‌ دار دارند.

قیمت حلقه زنانه

همانطور که گفتیم، حلقه‌ های زنانه انواع مختلفی دارند، از جمله ساده، پرنگین و دارای تراش. طبیعتا هر چه حلقه زنانه پرنگین‌ تر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. در مدل‌ های ساده حلقه زنانه، به دلیل وزن کمتر، قیمت پایین‌ تری دارند.

حلقه نامزدی

همانطور که گفتیم، حلقه‌ های زنانه انواع مختلفی دارند، از جمله ساده، پرنگین و دارای تراش. طبیعتا هر چه حلقه زنانه پرنگین‌ تر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. در مدل‌ های ساده حلقه زنانه، به دلیل وزن کمتر، قیمت پایین‌ تری دارند.

سایز ست حلقه ازدواج

همانطور که گفتیم، حلقه‌ های زنانه انواع مختلفی دارند، از جمله ساده، پرنگین و دارای تراش. طبیعتا هر چه حلقه زنانه پر نگین‌ تر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. در مدل‌ های ساده حلقه زنانه، به دلیل وزن کمتر، قیمت پایین‌ تری دارند.

نکات:

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید حلقه مورد توجه قرار دهید، این است که همیشه قیمت بالا بودن حلقه، دلیل بر کیفیت آن نیست و بهتر است از فروشنده‌ای که به آن اطمینان دارید، خرید کنید تا مطمئن شوید که حلقه‌ای با کیفیت و خوب را به شما می‌دهد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، اگر نامزدتان در طول روز کار می‌کند، خرید یک حلقه با نگین کوچکتر برای او مناسب‌تر است.

همچنین، باید به این موضوع توجه کنید که طلا بسیار شکننده است و ممکن است به دلیل فعالیت‌ های روزانه صدمه ببیند؛ بنابراین، می‌توانید از موادی مانند پلاتینیوم، تیتانیوم و استیل برای حلقه‌های دستی استفاده کنید که مقاومت بیشتری دارند.

با توجه به سلیقه نامزدتان و نکاتی که بیان شد، می‌ توانید یک حلقه مناسب برای او تهیه کنید.

ست حلقه نامزدی

ست حلقه ازدواج

ست حلقه ازدواج به صورت الماس بزرگ

عموماً در مراسم نامزدی، حلقه‌ ای که انتخاب می‌شود، تکنگین و با یک الماس بزرگ بر روی آن ساخته می‌شود. درخشش الماس بر روی حلقه، جذابیت خاصی به آن می‌ بخشد و زیبایی الماس آن از دور چشم‌ نواز و مهیج است که تمام نگاه‌ ها را به خود جلب می‌ کند. بیشتر عروس‌ ها این نوع حلقه را برای مراسم نامزدی خود ترجیح می‌ دهند.

حلقه نامزدی در کدام دست و کدام انگشت قرار می گیرد؟

ست حلقه ازدواج در زمان های بسیار دور قدمتی دارد. پاسخ مشخصی برای این که حلقه نامزدی در کدام دست و کدام انگشت قرار بگیرد، وجود ندارد.

انتخاب شما برای جایگاه حلقه نامزدی بستگی به فرهنگ، مذهب و مکان زندگی دارد. حتی اینکه راست‌دست یا چپ‌دست باشید نیز تأثیرگذار است.

اولین بار رومی‌ ها حلقه نامزدی را در دست چپ خود و در انگشت چهارم قرار دادند، زیرا باور داشتند که رگ انگشت چهارم دست چپ به رگ قلب متصل است و اینجا آغاز عشق است.

بعضی افراد دیگر می‌گویند که انگشت شست (انگشت اول) به نام پدر، انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم به نام روح‌القدس نام‌گذاری شده‌اند و پس از انگشت‌های مذکور، حلقه در انگشت بعدی قرار می‌گیرد.

همچنین واقعیتی وجود دارد که مصرف حلقه در دستی که کمتر استفاده می‌شود، به حفظ جوانمردی حلقه کمک می‌ کند. اما در رسم کشورهای اروپای قاره‌ ای، حلقه نامزدی به دست راست قرار می‌ گیرد. البته در نظم‌ های سلطنتی آن قاره، بخشی از اشرافیان حلقه را در دست چپ قرار می‌ دهند. همچنین در برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، زن و مرد از دو حلقه استفاده می‌کنند که به طور کلی شبیه حلقه‌های عروسی هستند، با این تفاوت که از جنس نقره ساخته شده‌ اند.

در کشورهای اسکاندیناوی مانند فنلاند و تروز، مرد و زن هر دو یک حلقه نامزدی بر دست خود قرار می‌ دهند. در برزیل نیز حلقه‌ های نامزدی از طلا ساخته می‌شوند و رسم خاصی در انتقال حلقه نامزدی وجود ندارد. در این کشور هر دو مرد و زن قبل از ازدواج، در دوران نامزدی حلقه را در دست راست خود قرار می‌دهند و پس از ازدواج، حلقه را در دست چپ قرار می‌ دهند.

حلقه‌های مکمل

یکی دیگر از مدل‌ های ست حلقه ازدواج، حلقه‌ های مکمل نیز هستند که از دو بخش به صورت مکمل تشکیل شده‌اند. وجود این مدل حلقه‌های مکمل، جذابیت بیشتری به حلقه می‌بخشد. این مدل حلقه‌ها با سایر حلقه‌ها از نظر استایل متفاوت تری برخوردار بوده و با طراحی به صورت مکمل درست شده‌اند.

حلقه نامزدی چند نگینی

حلقه نامزدی با چند نگین، زیبایی خاصی دارد. در این حلقه، یک نگین درشت در وسط و نگین‌های ریزتر در اطراف نگین درشت در نظر گرفته شده است. طراحی این مدل حلقه نامزدی، زیبا و منحصر به فرد است و در مراسم نامزدی به طور خاص و فوق‌ العاده زیبا به نظر می‌ رسد. این حلقه دارای یک سبک خاص و زیبا است که بسیاری از عروس خانم‌ ها طرفدار آن هستند.

ست حلقه ازدواج با سنگ رنگی

حالا ست حلقه ازدواج با سنگ‌ های رنگی نیز به مد بیشتری رسیده است و اغلب در مراسم نامزدی این مدل از حلقه را برای نامزدی انتخاب می‌ کنند. این سبک از حلقه نامزدی دارای زیبایی خاصی است و سنگ‌ های رنگی که بر روی آن قرار می‌ گیرند، زیبایی آن را در مراسم نامزدی به شکل کامل به نمایش می‌ گذارند.

ست حلقه نامزدی

ست حلقه ازدواج

پشت حلقه

حالا حلقه عروسی یا حلقه ازدواج یک نوع حلقه است که برای استحکام و دوام ازدواج توسط خانواده داماد به عروس داده می‌شود. حلقه پشت حلقه به طور دقیق در پشت حلقه اصلی قرار می‌گیرد و تأثیر بسیاری بر زیبایی حلقه اصلی دارد. عموماً، پشت حلقه دارای نگین است و در زمان پوشیدن، براقیت نگین‌هایی که روی آن قرار دارد، زیبایی حلقه اصلی را به صورت کامل نشان می‌دهد.

البته، پشت حلقه علاوه بر داشتن نگین، به صورت ساده و با طراحی باریک نیز در بازار وجود دارد و در واقع این مدل از حلقه، به عنوان مکمل حلقه اصلی با همان طراحی خریداری می‌شود. پشت حلقه و حلقه می‌تواند به صورت سفید یا طلایی یا رزگلد باشد و تناسب رنگی بین پشت حلقه و حلقه اصلی تأثیر بسیاری در زیبایی و دیده شدن هر دو دارد.

انواع حلقه‌ و پشت حلقه

گاهی پشت حلقه به شکل یک رینگ باریک و ظریف تولید می‌ شود که با استفاده از موادی سبک و با وزن پایین ساخته می‌ شود. اما در برخی موارد، روی این رینگ ساده نگین‌ ها و طرح‌ های بسیار زیبا و منحصر به فردی قرار داده می‌شود که موجب می‌ شود حلقه به شکل جذاب‌ تری ظاهر شود. انواع مدل‌ های موجود از پشت حلقه که در بازار طرفداران زیادی دارند، شامل:

  • پشت‌حلقه طلا بدون نگین
  • پشـت‌ حلقه با تراش الماس
  • پشت‌حلقه برلیان
  • پشت‌ حلقه تاجی
  • پشت‌ حلقه طلا با نگین زمرد
  • پشت‌ حلقه طلا
  • پشت‌حـلقه تک نگین

چهار ویژگی سنگ ست حلقه ازدواج

الان به معرفی ۴ ویژگی سنگ حلقه می‌ پردازیم تا حلقه مناسبی انتخاب نمایید.

  1. قیراط
  2. رنگ
  3. برش
  4. وضوح سنگ

سخن پایانی

از زمان های قدیم تاکنون، رسوم حلقه انداختن در مراسم آغازی عروس و داماد در خانواده‌ ها به صورت پا بر جا باقی مانده است. این مراسم بیشتر در خانواده‌ ها برگزار می‌ شود تا عروس و داماد را نشان داده و با همدیگر رابطه خانوادگی را تثبیت کند. خریدن حلقه و مراسم انداختن آن، حاوی شور و هیجان زیادی است که از طرفی، خاطرات زیبایی را از دوران نامزدی تا ازدواج در خود جای می‌ دهد و هر بار که به حلقه‌ ای که در دست دارید نگاه می‌ کنید.

خاطرات یکی یکی در ذهنتان مرور خواهند شد. در بازار، انواع حلقه زنانه با تنوع بالا موجود است، اما بیشترین طرفداران را به خود جلب کرده‌ اند. در طراحی هر یک از حلقه‌ ها، طلاسازان خلاقیت‌ های فراوانی را به کار برده‌اند تا توانسته‌ اند طرح‌ های متنوعی را برای انواع سلیقه‌ ها ایجاد کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *