اخبار و مقالات

خرید النگو طلا پهن

النگو پهن

خرید النگو طلا پهن زنانه

النگو پهن یکی از جذاب ترین و زیبا ترین انواع النگو می باشد. این مدل النگو در اندازه ها و سایز های پهن ساخته می شود. به زیبایی دست بانوان می افزاید. در این متن بیشتر با این نوع طلا و جواهرات آشنا خواهیم شد.

تاریخچه طلا

اگر بخواهیم در مورد اولین سابقه‌ سکه‌ طلا برای شما صحبت کنیم بایستی گفت که در دوره‌ ی هخامنشی سکه‌ طلا برای اولین بار در دنیا ضرب شد. نام این سکه داریک بود. در دوران ساسانیان نیز طلا به مقدار زیادی در ایران وجود داشته به صورتی که ظروف و دیگر اشیاء مردمان طبقه‌ مرفه از طلا و یا نقره ساخته می‌ شدند.

فلز طلا، فلزی چکش خوار می باشد، از این رو جهت تولید جواهراتی مانند گوشواره، النگو طلا پهن زنانه، دستبند پهن طلا، گردنبند و … به کار می رود.  تولید النگو طلا در ایران شاخه‌ های بسیاری دارد که هر یک از آن ها روش‌ های تولید، ساخت و طراحی مختص خود را دارند. از جمله شاخه‌ های تولید النگو طلا در ایران میتوان به النگو طلا آینه ای، تک پوش طلا طرح هخامنشی، النگو طلا هندی، النگو طلا پهن زنانه، النگو کلکته پهن و دیگر انواع النگو طلا اشاره نمود.

النگو های طلا در موارد بسیاری با همدیگر متفاوت‌ هستند، از جمله این موارد می‌ توان به طرح روی النگو، مراحل ساخت اولیه‌ النگو، پهنای النگو، وزن النگو طلا و… اشاره نمود. در حقیقت هر مدل النگویی که ساخته می‌ شود دارای روش خاص و طراحی مختص خود است.

النگو طلای پهن

در حال حاضر به سراغ النگو پهن می رویم. که یکی از موارد مهم در انتخاب و یا طراحی النگوی طلا میباشد، بایستی بگوییم که پهنای النگو می‌ تواند در سایز های مختلف باشد. اغلب از عرض دو الی سه میلی متر آغاز شده و حتی تا مرز چهار الی پنج سانتی‌ متر هم تولید می‌ گردند. البته به النگو طلا چهار سانتی و پنج سانتی، النگو تک پوش طلا نیز می گویند.

النگو طلا پهن یکی از زیورآلات بسیار با ارزش برای بانوان ایرانی به شما می رود. خیلی از خانم‌ ها النگو را جایگزین دستبند می‌ نمایند. بنابراین به دلیل نداشتن قفل، احتمال گم شدن آن بسیار کم می باشد.

یکی از مزایای مهم النگو طلا پهن، علاوه بر اینکه در مجالس و مهمانی‌ ها مورد استفاده قرار داده می شود. به طور روزمره قابل استفاده می‌ باشد. النگو طلا پهن، یکی از شیک‌ ترین زیورآلات می باشد که از محبوبیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر طراحان و سازندگان النگو طلا، با طرح‌ های متنوع بر محبوبیت و زیبایی آن می‌ افزایند.

النگو طلا زنانه

در حال حاضر در طراحی های النگو طلا پهن سعی شده است. که از اشکال هندسی با تکرار و تداومی خاص در کنار همدیگر به صورت منظم در کل النگو استفاده شود. بنابراین تجربه نشان داده است که استفاده از این نوع سبک طراحی علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده و سلیقه‌ ی بانوان و دختران جوان نیز بیشتر به سمت و سوی این نوع طراحی‌ها کشیده می‌شود.

در واقع نوع طراحی، نوع تراشکاری و همچنین میزان کیفیت آبکاری النگو طلا پهن زنانه نیز بسیار مهم است. زیرا تمامی موارد گفته شده به میزان بسیار بالایی در کیفیت و زیبایی النگو طلا نقش مهمی ایفا کرده و تاثیر فراوانی دارد.

زمانی که در طراحی یک النگو از اشکال جذاب و ساده استفاده شود و تراشکاری آن با دقت و تبحر فراوان و بوسیله افرادی انجام شود که مهارت بالایی در این حوزه دارند، مسلما النگو طلا پهن باکیفیت تر و زیباتری خواهیم داشت. آبکاری النگو پهن در حقیقت همین رنگ و لعاب النگوی تولیدی می باشد. هنگامی که شما به ویترین مغازه‌ ی طلا فروشی نگاه می‌ نمایید. می‌ توانید براقیت و زیبایی یک النگو را به خوبی درک و مشاهده نمایید.

خرید النگو پهن

النگو پهن

تولید النگو پهن

جهت تولید یک مدل النگوی پهن طلا که همواره زیبایی و جلای خاصی را از آن خود کرده باشد بایستی فاکتور های زیادی را رعایت نمود. وزن مناسب یک النگو میتواند از موارد مهم در خرید النگو باشد. بنابراین انتخاب میزان وزن یک النگو با توجه به پهنای عرض النگو بایستی به گونه‌ ای باشد که وزن النگو نه خیلی سنگین باشد که از توانایی خرید مشتری خارج باشد و نه به قدری سبک باشد که با کوچک ترین ضربه آسیب ببیند و یا بشکند.

مراقبت از النگو طلا پهن

  • در زمان شستن دست‌ ها و حمام کردن، بایستی النگو خود را از دست خارج نمایید. بنابراین صابون به طور لایه نازکی روی النگو می‌ نشیند.
  • با النگو و دیگر زیورآلات آشپزی نکنید. حرارت بالا و روغن موجب می‌ شود به النگوهای شما صدمه وارد شود.
  • سعی کنید در زمان آرایش کردن و عطر زدن زیورآلات خود را خارج نمایید.
  • جهت تمیز کردن النگو طلا پهن، بهتر است از یک پارچه نمدی یا پارچه مخصوص استفاده نمایید. پارچه‌ های دیگر به علت وجود گرد و غبار، موجب خراش برداشتن زیورآلات شما می‌ گردند.
  • زیورآلات خود را در مقابل گرمای خیلی شدید، ضربه و مواد شیمیایی محافظت نمایید.
  • در زمان رفتن به استخر یا شست و شوی لباس، جواهرات خود را در بیاورید. به این  دلیل که کلر موجب کدری و شل شدن نگین‌ های النگو طلا پهن زنانه می‌ گردد.
  • جهت جلوگیری از خراشیده شدن جواهرات، بهتر است آن ها را به شکل جداگانه استفاده نمایید.
  • بهترین راه جهت تمیز کردن النگو استفاده از ترکیب آب و صابون به مقدار بسیار کم است، که می‌توانید از مسواک برای بهتر تمیز شدن آن استفاده کنید.

عیار النگو پهن

تقریباً همه افراد با عبارت “عیار طلا” آشنایی دارند که از زبان فروشندگان طلا شنیده شده است. اما اهمیت داشتن اطلاعات صحیح در این زمینه بسیار مهم است. هنگام خرید طلا، شما باید اطلاعات دقیقی در مورد عیار آن داشته باشید، زیرا عیار طلا بر عوامل مختلفی مانند قیمت طلا تأثیر دارد.

در کشور ما، طلا با عیارهای 14، 18 و 24 وجود دارد. طلا با عیار 24، طلای خالص است، بنابراین با خرید طلا با عیار 24، شما یک طلا ناب را خریداری می‌کنید. در طلا با عیار 18، حدود 75% طلا وجود دارد و 25% آن از فلزاتی مانند پالادیوم، نیکل و مس تشکیل شده است. در طلا با عیار 14، معمولاً 58.5% طلا وجود دارد که این عیار کمترین عیار طلا در کشور است.

همانطور که می‌دانید، طلا یک فلز نرم و قابل تغییر حالت است و به راحتی خم می‌شود. بنابراین، هرچه میزان طلا و خلوص آن بیشتر باشد، فلز نیز نرم‌تر است. داشتن طلا با عیار 24 همیشه مطلوب نیست، زیرا طلا آسیب پذیرتر است و در نتیجه دوام کمتری نسبت به طلا با عیار 18 دارد. بنابراین، انتخاب زیورآلات با عیار 18 به دلایل دوام بیشتر و همچنین قیمت مناسب‌تر، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که در تمامی کشورها، هر طلا با عیار کمتر از 10، طلا قانونی نیست و فروش آن به عنوان طلا غیرقانونی تلقی می‌شود. بنابراین، هنگام خرید زیورآلات طلا، به این نکته توجه کنید.

خرید النگو پهن

النگو پهن

اجرت النگو طلا پهن

همانطور که می‌دانید، هنگام ساخت زیورآلات طلا، طرح و نقش‌های روی مصنوع طلا، همچنین وزن آن، اجرت طلا را تعیین می‌کند. خوشبختانه، النگوی طلا به عنوان یکی از زیورآلات کم اجرت محسوب می‌شود. هرچه النگوی طلا باریک‌تر باشد، اجرت آن بیشتر خواهد بود. این به این دلیل است که تولید النگوی باریک کمی دشوارتر از النگوی پهن است. بنابراین، خرید النگوی طلا پهن زنانه به صرفه‌ترین گزینه در مقایسه با سایر مصنوعات طلا است.

النگو سفید پهن

بسیاری از خانم‌ها، به ویژه در قسمت‌های مرکزی و شمالی کشور، علاقه بیشتری به النگوی طلا پهن زنانه سفید نسبت به خانم‌های جنوب کشور دارند.

باید بدانید که طلا سفید به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد و از طریق فرآیندهای خاصی به طلا سفید تبدیل می‌شود. برای سفید کردن طلا زرد، فلزات روشنی را با آن ترکیب می‌کنند تا رنگ روشن‌تری به خود بگیرد و سپس با استفاده از آب رادیوم (یک فلز از خانواده پلاتینیوم) آبکاری می‌شود. هنگامی که طلا با رادیوم آبکاری می‌شود، به صورت براق‌تر و زیباتری ظاهر می‌شود و برای حفظ زیبایی و براقیت آن، باید هرچند وقت یکبار آب رادیوم داده شود.

فلز طلا قابلیت ترکیب با سایر فلزات را دارد و در نتیجه به طلای رزگلد، سبز و سایر رنگ‌ها تبدیل می‌ شود. استفاده از النگوی طلا پهن زنانه به رنگ زرد کمترین معایب را نسبت به النگوی طلا سفید دارد. زیرا در ترکیب طلا زرد، از فلز مس استفاده می‌شود که حساسیتی ایجاد نمی‌کند. اما در طلا سفید به دلیل استفاده از فلز نیکل و استفاده طولانی مدت از آن، احتمال بروز حساسیت و واکنش پوست وجود دارد. بنابراین، قبل از خرید طلا سفید، بهتر است از احتمال ایجاد حساسیت و واکنش پوست خود آگاه شوید.

تفاوت النگو پهن طلا و نقره

جنس: یکی از تفاوت‌ های اصلی جنس آن ها می باشد که تمامی افراد دینا از با ارزش بودن فلز طلا نسبت به فلز نقره اطلاع دارند.

 فلز نقره مانند فلز طلا، فلزی نرم و چکش‌ خوار می باشد و جهت ساخت جواهرات مناسب نیست. به همین علت بایستی از نقره استرلینگ و یا نقره سفید استفاده نمود که باز هم ارزشی کم تر از طلا دارد.

قیمت: از دیگر تفاوت‌ های بزرگ فلز نقره و فلز طلا، قیمت آن است. با توجه به اینکه هر دو فلز بسیار کمیاب هستند اما قیمت طلا به دلیل ارزش بیشتر آن، بالاتر است.

سرمایه گذاری: از دیگر تفاوت‌ هایی که میتوان به آن اشاره نمود، این می باشد که فلز طلا در هر زمانی با قیمت بالایی قابل فروش می باشد. ولی نقره به علت ارزش کمی که دارد امکان فروختن آن وجود ندارد. حتی اگر امکان فروختن داشته باشد رقمی بسیار پایین‌تر از طلا دارد.

با توجه به اینکه در گذشته جهت سرمایه گذاری از سکه و طلا استفاده می‌ شد و همینطور در حال حاضر اصلی ترین استاندارد پولی دنیا مطرح است، بنابراین خرید النگو طلا پهن زنانه بسیار مناسب تر از نقره می‌باشد.

خرید النگو طلای پهن

هنگام خرید النگو پهن زنانه، باید اطمینان حاصل کنید که عیار طلا به همراه علامت تجاری سازنده بر روی النگو حک شده باشد. عرضه‌کنندگان و فروشندگان طلا نیز باید عیار رسمی مصنوعات طلا را در برگه‌های قابل روئت در دسترس خریداران قرار دهند. همچنین، فروشندگان باید در زیر برگه‌های فروش، صحت عیار جنس طلا را تضمین کنند.

هنگامی که شما تصمیم به خرید یک النگو طلا پهن یا باریک می‌ گیرید، باید به طراحی آن توجه داشته باشید. النگوهای صاف و بدون منحنی در طرح‌ های طلا جلوه زیباتری و جذاب‌ تری نسبت به النگوهای پرپیچ و خمیده دارند. از این رو، بهتر است النگوهایی را انتخاب کنید که دارای خطوط صاف و استوانه‌ ای هستند تا جلوه‌ ی زیباتری داشته باشند.

پهنای النگو نقش مهمی در وزن النگو دارد. هرچه النگو پهنای کمتری داشته باشد، وزن آن نیز کمتر خواهد بود. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، معمولاً افراد به دنبال خرید جواهراتی هستند که هزینه کمتری داشته باشد و به همین دلیل بتوانند تعداد بیشتری از آنها را خریداری کنند.

اگر شما نیز به دنبال خریدی همه‌جانبه و به صرفه هستید، بهتر است النگوهایی را که پهنای کمتر و وزن کمتری دارند، انتخاب کنید. این باعث می‌ شود قدرت خرید شما در خرید بیشتری از النگوهای طلا افزایش یابد و همچنین وجود تعداد زیادی از یک نوع النگو می‌ تواند درخشش و زیبایی بیشتری را به شما بخشیده و جلوه‌ ی چشمگیرتری داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *